El PSC defensa el projecte del primer tram del Quart Cinturó inclòs als pressupostos de Foment

Pere Navarro diu que l'autovia orbital hauria d'estar feta fa 10 anys

Política

Publicat el 6/oct/05 per Miquel Herrada

El PSC aposta decididament per la construcció del Quart Cinturó viari per cohesionar el territori i millorar la mobilitat entre el Vallès Occidental, l'Oriental i el Baix Llobregat. El primer secretari de la federació Vallès Oest del PSC i alcalde de Terrassa, Pere Navarro, creu que aquesta infraestructura és 'molt necessària' i assegura que el projecte actual, el primer tram del qual s'ha inclòs dins del pressupost de Foment per al 2006, és molt més respectuós amb el medi ambient i redueix l'impacte de la proposta inicial.

El PSC manté decididament la seva posició favorable al projecte del Quart Cinturó viari, una postura que enfronta els socialistes amb els seus socis al govern de la Generalitat, ERC i ICV-EA. El primer secretari de la federació Vallès Oest del PSC i alcalde de Terrassa, Pere Navarro, aposta per una xarxa viària i també ferroviària que cohesioni el territori i s'aparti de l'esquema radial de les infraestructures viàries, que tenen com a centre la ciutat de Barcelona. Navarro argumenta així el seu 'sí' al Quart Cinturó.

Pere Navarro

El Quart Cinturó és molt necessari i hauria d'estar fet des de fa 10 anys. Defensem una xarxa d'infraestructures viàries i ferroviàries complementada amb les vies que ja existeixen. Això és el que ha d'acabar de cohesionar el territori.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



En aquest sentit, Pere Navarro es felicita pel fet que el ministeri de Foment hagi inclòs dins el pressupost per al 2006 la construcció del primer tram del Quart Cinturó, Abrera-Terrassa, tot i que subratlla que el projecte actual és molt més respectuós amb el medi ambient que la proposta inicial.

Pere Navarro

Ara que sembla que el primer tram del Quart Cinturó va als pressupostos de Foment, he de dir que el PSC defensa que el pas de les infraestructures pel territori respecti el medi ambient. El primer dibuix del Quart Cinturó i el projecte actual no tenen res a veure.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Pere Navarro afegeix que comparteix 'la filosofia' de la proposta d'un 'Quart Cinturó ferroviari', tot i que adverteix que aquesta obra és molt difícil ja que requeriria molts recursos i molta inversió.

Paral·lelament, el PSC aposta per l'estació vallesana del TGV per a passatgers, que s'hauria d'ubicar a Sant Cugat.