ICV-EA rebutja el Pla d'Infraestructures i denuncia que el conseller Nadal no aposta per la participació ciutadana
Àssun Reyes i Pau Noy han ofert una conferència a la Casa de Cultura
PolíticaPublicat el 15/mar/06 per Miquel Herrada
La secció local d'ICV-EA rebutja el Pla d'Infraestructures del Transport presentat pel conseller Nadal, que qualifiquen d'insostenible i car. La presidenta ecosocialista, Àssun Reyes, acusa el conseller de Política Territorial i Obres Públiques de negar-se a escoltar les propostes de la majoria de la població catalana per reduir l'impacte de les carreteres previstes al document.
Reyes ha fet aquestes declaracions en el marc d'un acte públic organitzat aquest dimecres per ICV-EA a la Casa de Cultura, en el qual ha participat també el president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, Pau Noy. La presidenta d'Iniciativa a Sant Cugat ha criticat l'actitud 'impermeable' que, segons ha dit, manté fins ara el conseller Nadal.
Àssun Reyes
No són massa receptius a les nostres propostes ni a la participació ciutadana ni de grups ecologistes. No veiem massa ganes de rebre opinions.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Àssun Reyes ha recordat que el Pla està encara en fase d'al·legacions, tot i que ha lamentat que el conseller Nadal el presentés públicament el mes de desembre.
De la seva banda, el president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, Pau Noy, ha fet una valoració crítica del contingut del Pla, que ha qualificat d'insostenible i car. Noy creu que el departament de Política Territorial i Obres Públiques enganya la ciutadania quan diu que el document prioritza el transport ferroviari.
Pau Noy
Es preveu un augment del nombre d'autovies en 1.500 quilòmetres i un desdoblament de carreteres de 1.500 quilòmetres més. Al tren només li dedica 1.500 quilòmetres, concentrats en el TGV.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
L'Associació per a la Promoció del Transport Públic ha presentat una proposta al departament de Política Territorial en què qüestionen, entre d'altres coses, la necessitat de desdoblar la línia del Vallès dels FGC construint un túnel que foradaria Collserola. Pau Noy ha explicat que una solució factible seria multiplicar per dos el nombre de trens que circulen cada hora pel tram entre les estacions de Gràcia i el Vallès.