El poder judicial, les entitats municipalistes i les administracions públiques catalanes han signat un protocol d'intervenció en casos d'urgències en malalts mentals. L'acord s'ha signat dins el marc del Pla Director de Salut Mental i Addiccions.
Casos d'atencions urgents, trasllats i ingressos forçosos de malalts mentals tenen a partir d'ara una pauta d'actuació específica. Aquest és el resultat del protocol d'intervenció sobre urgències en malalties mentals, pactat entre les diferents institucions i àmbits que solen intervenir en aquests casos.
El regidor de Sanitat i Serveis Socials de Sant Cugat, Enric Tomàs, explica l'objectiu d'aquest protocol.
Enric Tomàs
Establir les normes d'actuació i la manera en què l'estament assistencial, el judicial i el dels cossos de seguretat s'han de coordinar pel que fa a les urgències en malalties mentals.
Actualment, els ajuntaments es troben amb moltes demandes d'actuació pel que fa a malalties mentals. En aquest sentit, el protocol signat ha de servir per facilitar la tasca dels governs locals.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.