Recoder acusa el govern espanyol de convertir l'aeroport del Prat en 'subsidiari de Barajas'

Política

Publicat el 3/oct/07 per Miquel Herrada

L'alcalde critica la distribució d'aerolínies a la nova terminal sud de l'aeroport del Prat. Segons Lluís Recoder, l'adjudicació a Iberia de bona part de l'espai de la T-Sud és la 'pitjor opció' per Catalunya, perquè allunya l'objectiu de convertir l'aeroport de Barcelona en un centre amb connexions intercontinentals. Recoder acusa el govern espanyol de voler convertir El Prat en 'subsidiari de Barajas'.

L'ens estatal AENA ha decidit repartir la T-sud entre les aliances 'Oneworld' -liderada per Iberia i Clickair- i 'Star Alliance' -amb Spanair al capdavant-. Queda fora de la nova instal·lació, que serà operativa a partir del 2009, l'aliança 'Sky Team', que actualment és la que opera més vols internacionals des del Prat.

Iberia és la principal beneficiada de l'operació, que segons el director d'Aeroports d'AENA s'ha fet tenint en compte la quota de mercat de cada grup d'aerolínies. Però per a l'alcalde, Lluís Recoder, es tracta d'una mala notícia per als interessos de Catalunya.

Lluís Recoder

La gran beneficiada és Iberia i la seva aliança. L'opció del govern espanyol és potenciar Barajas i mantenir El Prat com a subsidiari.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Segons Recoder, les declaracions de Rodríguez Zapatero anunciant que El Prat es convertirà en un dels principals aeroports d'Europa són un engany. Per a l'alcalde, l'adjudicació de la T-sud no permetrà convertir l'aeroport en un 'hub' amb connexions intercontinentals.

Lluís Recoder

És una enredada. El que interessa a Catalunya és que la terminal tingui com a protagonista aerolínies que vulguin tenir connexions intercontinentals.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Recoder reclama que la gestió d'El Prat segueixi el 'model exitós' dels ports de Barcelona i Tarragona. L'alcalde és partidari d'acostar la gestió a la Generalitat, però amb una important participació del sector privat.