Sant Cugat proposa una alternativa 'més senzilla i sostenible' al Túnel d'Horta ferroviari

Política

Publicat el 23/nov/07 per Miquel Herrada

L'equip de govern considera 'problemàtic' el projecte del Túnel d'Horta ferroviari que defensa el departament de Política Territorial de la Generalitat. L'executiu municipal aposta, en canvi, per prolongar la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de l'Avinguda Tibidabo per generar una nova connexió entre Barcelona i el Vallès. Segons la tinenta d'alcalde de Mobilitat, Marta Subirà, la proposta de Sant Cugat és més ràpida i genera menys impacte.

La diferència entres les dues visions és que el departament de Política Territorial planteja construir una nova línia ferroviària des de Barcelona, fins enllaçar amb el barri d'Horta i amb el traçat previst de l'anomenat Túnel d'Horta. En canvi, des de Sant Cugat es prefereix aprofitar l'actual línia 7 dels FGC i prolongar-la amb un nou túnel fins a Sant Cugat. Sobre la taula està, a més, la construcció o no d'una nova estació a la nostra ciutat que, segons Subirà, descongestionaria l'actual parada del centre de la ciutat i donaria un important servei als barris de Coll Favà i l'Eixample Sud i a Esade.

Subirà assegura que la proposta santcugatenca és més senzilla i generaria menys impacte ambiental.

Marta Subirà

Fer una nova línia fins a Horta suposa foradar Barcelona, mentre que allargar la línia de Tibidabo ja té el traçat barceloní fet.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Les dues opcions, però, podrien contradir els plans de la conselleria de Medi Ambient de la Generalitat de suprimir les infraestructures incompatibles amb la declaració de Collserola com a parc natural. Subirà reclama al govern català que acordi internament una posició.

Marta Subirà

El govern no té una opinió única sobre aquest tema i s'estan barallant entre ells. El departament de Medi Ambient tira enrere el Túnel d'Horta.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Política Territorial assegura que el govern català encara no ha decidit quin traçat tindrà la nova connexió ferroviària entre Barcelona i el Vallès.