El corredor vallesà del TGV, a l'esborrany del Pacte Nacional d'Infraestructures


Temes relacionats

Terrassa vol una estació del TGV a Sant Cugat ( 1/nov/08)

Recoder lamenta que Madrid vulgui ignorar la posició del Parlament contra el traçat del TGV a Barcelona ( 7/feb/08)

Els polítics de Sant Cugat veuen electoralisme en el retard del túnel del TGV a Barcelona (11/gen/08)

Un ecòleg assegura que situar a Sant Cugat l'estació central del TGV seria 'insostenible' (11/gen/08)

Tots els grups demanen el TGV de passatgers pel Vallès (20/nov/07)

Foment descarta una estació de passatgers al Vallès Occidental (14/nov/07)


  • Comparteix:

El ministeri de Foment va descartar l'opció vallesana

El ministeri de Foment va descartar l'opció vallesana

El Pacte Nacional d'Infraestructures recollirà la petició d'un corredor vallesà del TGV amb una estació de passatgers que es podria ubicar a Sant Cugat. Així ho publica el diari Avui, que assegura haver tingut accés a un esborrany del document i que explica la inclusió d'aquesta proposta com un 'canvi de cromos' entre CiU i els partits del govern de la Generalitat.

Segons l'Avui, el Pla Nacional d'Infraestructures inclourà dos projectes simbòlics del tripartit -la Línia Orbital i l'Eix Transversal Ferroviari- a canvi que el govern assumeixi el 'bypass' vallesà del TGV, un projecte llargament demandat per CiU i pels agents econòmics de la comarca. A Sant Cugat, tots els partits del consistori donen suport al traçat vallesà, amb una estació de passatgers que es podria ubicar a la nostra ciutat. A més, el Parlament també es va posicionar a favor d'aquesta opció a principis d'any, quan ERC va trencar la unitat del tripartit i es va sumar a una moció proposada per CiU. De la seva banda, el ministeri de Foment descarta el corredor vallesà i argumenta que el traçat per Barcelona es va acordar quan a l'Estat espanyol governava el PP i a Catalunya, CiU.

A banda del TGV, el document del Pacte Nacional d'Infraestructures que publica l'Avui recull altres projectes que afecten la nostra ciutat, com el Túnel d'Horta ferroviari per desdoblar la connexió amb FGC entre Barcelona i el Vallès. Recordem que ara s'està negociant el traçat d'aquesta nova línia, que l'equip de govern de Sant Cugat vol que neixi de la perllongació de la línia d'Avinguda Tibidabo, amb entrada per la nostra ciutat. L'opció que ara està sobre la taula, en canvi, passa per construir un traçat nou que enllaci la plaça de les Glòries, a Barcelona, amb el Centre Direccional de Cerdanyola.



Comenta-ho a Facebook

COMENTARIS

Al meu parer, el que li convé a Sant Cugat és també intercomunicar-se amb ciutats mitjanes, com Granollers, Vilanova,...etc i per tant participar en el nou recorregut orbital, entre altres coses perquè les infraestructures més importants ja estan fetes. Alguns dels trens que circularan per Terrassa i Sabadell podrien ser bypassats per Sant Cugat.

josep ma. Enviat el 30/des/08


OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.