L'equip de govern també rebutja la idea d'encarir els túnels de Vallvidrera en direcció a Barcelona


Temes relacionats

Escepticisme dels partits davant la proposta d'encarir els túnels de Vallvidrera en direcció a Barcelona (15/abr/09)

L'Ajuntament de Barcelona vol que els túnels de Vallvidrera siguin més cars per entrar a la capital (14/abr/09)

Ofensiva de CiU contra l'augment 'abusiu' de les tarifes del transport públic metropolità (11/des/08)

La T-10 s'apujarà un 7% i costarà 7,7 euros a partir del gener ( 1/des/08)


  • Comparteix:

Imatge d'arxiu dels Túnels de Vallvidrera en sentit nord

Imatge d'arxiu dels Túnels de Vallvidrera en sentit nord

L'equip de govern se suma al rebuig que ha provocat la proposta d'encarir el peatge dels túnels de Vallvidrera en sentit Barcelona. Segons la tinenta d'alcalde de Mobilitat, Marta Subirà, no és el tipus de mesura més adequat per millorar la circulació. Subirà aposta en canvi per una reducció del preu dels transports públics i per la inclusió de Sant Cugat a la zona 1 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).

L'equip de govern considera inadequada la proposta feta aquest dilluns per l'Ajuntament de Barcelona, quan el titular d'Urbanisme va proposar encarir el preu del peatge de la C16 només en un sentit per reduir el volum de vehicles privats i millorar la mobilitat a la Via Augusta, un dels principals punts d'entrada a la capital.

La tinenta d'alcalde de Mobilitat, Marta Subirà, assegura que és incompatible fomentar l'ús del transport públic amb la pujada de les tarifes per sobre de l'IPC aprovada recentment per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

Marta Subirà

El que hauria de fer la Generalitat és revisar la política de preus del transport públic i incloure Sant Cugat a la zona 1 dels Ferrocarrils.



A part d'aquestes alternatives, Subirà creu que seria positiu establir bonificacions del peatge per als vehicles més ocupats i per als menys contaminants, unes mesures que s'estan debatent des de fa temps al consell d'administració de l'empresa concessionària de la C16, Tabasa, del qual l'Ajuntament forma part.

L'equip de govern de Sant Cugat no ha estat l'únic que s'ha mostrat contrari a la proposta, ja que tant l'equip de govern de l'Ajuntament de Terrassa com els grups de l'oposició de l'Ajuntament de Barcelona també la rebutgen. El govern de la Generalitat encara no s'ha pronunciat al respecte.



  • Comparteix:

COMENTARIS

La proposta de la regidora democratacristiana és molt insolidaria. Em refereixo a incloure el municipi a la zona 1. Perquè separaria Rubí de Sant Cugat a 2 zones! i el que és pitjor, faria que per anar de Rubí a Cerdanyola per renfe o a Sabadell amb FGC els municipis estiguessin separats per 2 zones! Així o bé tota l'àrea metropolitana passa a ser zona 1 o bé propostes intermitges són perilloses.

Zímon. Enviat el 16/abr/09


OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.