C's demana descomptes als peatges dels túnels de Vallvidrera per als vehicles que hi circulin sovint


Temes relacionats

L'equip de govern també rebutja la idea d'encarir els túnels de Vallvidrera en direcció a Barcelona (16/abr/09)

El PP aposta per la supressió del peatge dels túnels de Vallvidrera per als empadronats a Sant Cugat (16/abr/09)

La Cecot també diu 'no' a encarir l'entrada a Barcelona pels túnels de Vallvidrera (16/abr/09)

Escepticisme dels partits davant la proposta d'encarir els túnels de Vallvidrera en direcció a Barcelona (15/abr/09)

L'Ajuntament de Barcelona vol que els túnels de Vallvidrera siguin més cars per entrar a la capital (14/abr/09)


  • Comparteix:

Domingo, durant la roda de premsa

Domingo, durant la roda de premsa

Ciutadans (C's) proposa bonificar els peatges del túnels de Vallvidrera per a aquells vehicles que hi facin més de vuit trajectes al mes. La formació denuncia que els residents del Vallès Occidental són els únics de l'entorn de Barcelona que no gaudeixen d'aquests descomptes.

El coordinador local i diputat al Parlament, José Domingo, ha recordat que a vies com la C-32, al Garraf, i la C-33, al Vallès, ja s'apliquen bonificacions per a vehicles que hi circulen amb freqüència. Aquests descomptes servirien, segons Domingo, per contrarestar l'elevat preu del peatge per kilòmetre, el més car de Catalunya, i el seu increment anual per sobre de l'IPC.

El diputat denuncia que l'empresa gestora dels túnels de Vallvidrera, Tabasa, continua mantenint els peatges cars, tot i tenir any rere any elevats beneficis. Domingo considera l'Ajuntament còmplice d'aquesta situació.

José Domingo

Ens sembla sagnant que la Generalitat i els Ajuntaments de Barcelona i Sant Cugat expoliïn els ciutadans d'aquestes ciutats amb aquest peatge.


C's afegeix que la proposta de l'Ajuntament de Barcelona d'encarir el peatge dels túnels de Vallvidrera només en sentit capital no implicaria una reducció del vehicle privat. Per reduir el trànsit de cotxes, Domingo demana incrementar la freqüència de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i Renfe, incloure Sant Cugat a la zona 1 de les tarifes del transport, i crear un servei d'autobús exprés que unís la capital amb ciutats de l'entorn. El coordinador local també ha apostat per la construcció dels túnels d'Horta viari i ferroviari per millorar la connexió entre Barcelona i l'àrea metropolitana.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.