ICV-EUiA i ERC, en contra d'una Ronda del Vallès de vuit carrils

Obres de la Ronda del Vallès

Política

Publicat el 10/jun/09 per Josep Gimeno / Cristina Solias

ICV-EUiA i ERC rebutgen una Ronda del Vallès, coneguda popularment com a Quart Cinturó, amb vuit carrils, tal com va proposar el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, en una entrevista a 'El Periódico'. Les dues formacions defensen la competència de Catalunya per definir el projecte sense interferències del govern espanyol.

El ministeri de Foment voldria construir una via de servei que se sumi als tres carrils per sentit que ja estan previstos entre Terrassa (Vallès Occidental) i Granollers (Vallès Oriental) i que tingui, com a mínim, vuit carrils. Amb aquesta proposta, Morlán pretén millorar la mobilitat entre el Baix Llobregat i els dos Vallès.

El portaveu local i president comarcal d'ICV-EUiA, Xavier Boix, planteja que la via internacional suggerida per Foment podria ser l'actual AP-7 alliberada del trànsit intercomarcal i reforçada amb el transport ferroviari.

Xavier Boix

L'autopista gran és l'AP-7. L'únic problema que té és que el 80% del trànsit és intercomarcal. S'ha de disminuir millorant la ronda de Terrassa-Granollers i també el transport públic.

Your browser doesn’t support HTML5 audio




De la seva banda, ERC, proposa potenciar el transport públic i de mercaderies ferroviari. El portaveu d'ERC, Raül Grangé rebutja la condició d'autovia proposada des del ministeri de Foment.

Raül Grangé

S'ha de potenciar l'eix ferroviari creant una nova via de mercaderies ferroviària, i aquesta ruta transversal del Vallès hauria de ser intercomarcal sense el sentit d'autovia.

Your browser doesn’t support HTML5 audio






Via Vallès, l'entitat que reclama més infraestructures compatibles amb el Medi Ambient, també veu necessària la millora dels accessos de l'AP-7 per eliminar el trànsit intercomarcal de la via.