La Diputació de Barcelona recaptarà i gestionarà més impostos municipials

El tinent d'alcalde d'Economia, en imatge d'arxiu

Política

Publicat el 16/jun/09 per Josep Gimeno / Anna Gonzalez

Nova delegació de la recaptació i gestió d'impostos municipals a la Diputació de Barcelona. L'ens supramunicipal assumirà taxes comercials i d'altres relacionades amb les activitats a la via pública. La cessió ha rebut el suport unànime del ple.

Fins ara la Diputació ja gestionava taxes locals com l'Impost sobre Béns Immobles (IBI), l'Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE), impostos sobre construccions i obres, i multes de trànsit, entre altres. Ara hi sumarà les taxes per llicències d'obertura d'establiments i de la tramitació de les seves activitats, les d'ocupació de la via pública i les de tramitació de llicències i informes comercials municipals, entre altres.

Ho explica el tinent d'alcalde d'Economia i Hisenda, Jordi Joly.

Jordi Joly

Es tracta d'ampliar la delegació de funcions de la Diputació pel que són les taxes i precs públics.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Tot i així, el regidor del PSC, Ferran Villaseñor, ha lamentat que no s'arribés abans a aquest acord, ja que la recaptació d'impostos municipals per part d'una empresa privada va suposar la pèrdua de 10 milions d'euros en recaptació.

El període d'aquesta cessió de la recaptació i la gestió d'aquests impostos és de dos anys, prorrogables anualment. La Diputació i l'Ajuntament hauran de signar un conveni perquè la delegació sigui oficial.