Una campanya fomentarà l'ús responsable de la bicicleta com a mitjà de transport urbà


Temes relacionats

El PSC, ICV-EUiA i ERC demanen una campanya de sensibilització sobre l'ús de la bicicleta a la ciutat (11/jun/09)


  • Comparteix:

S'ampliarà la xarxa de carrils bici segregats de les zones de vianants

S'ampliarà la xarxa de carrils bici segregats de les zones de vianants

Una campanya fomentarà l'ús responsable de la bicicleta com a mitjà de transport urbà a Sant Cugat. En una declaració institucional, tots els grups municipals han adoptat aquesta mesura perquè 'els ciclistes respectin les normes de circulació a les vies urbanes' i han subratllat com a prioritat del Pla de Mobilitat l'ampliació de la xarxa de carrils bici segregats de les zones de vianants.

El creixement de l'ús de la bicicleta com a sistema de transport urbà a Sant Cugat ha provocat una presència creixent de ciclistes a les vies urbanes i a les voreres de la ciutat. Tot i que els partits municipals ho consideren 'una pràctica positiva' per a la vida ciutadana, han alertat dels 'riscos i males pràctiques' que comporta com, per exemple, ocupar inadequadament les voreres.

Per combatre aquests mals hàbits, el ple municipal ha decidit impulsar una nova campanya de sensibilització. La regidora socialista Pilar Gorina ha estat l'encarregada de llegir la declaració institucional.

Pilar Gorina

Impulsarem una nova campanya de sensibilització ciutadana on s'assenyali la necessitat de respectar les normes de circulació a les vies urbanes.



El ple també s'ha adherit a la proposta de l'àrea de Mobilitat de l'Ajuntament per incloure l'extensió de la xarxa dels carrils bici segregats en el Pla de Mobilitat.


La campanya de sensibilització ha nascut d'una moció del PSC, ICV-EUiA i ERC, i comptarà amb l'opinió i participació de les entitats de la bicicleta de Sant Cugat.



  • Comparteix:

COMENTARIS

Facilitar l'ús de la bicicleta per la ciutat em sembla perfecte sempre i quan es respectin unes normes igual que les han de respectar els vianants i els cotxes. Espero que posin messures per ordenar la circulació de les bicicletes i estigui completament prohibit circular entremig dels vianants i menys en zones peatonals. Per altre costat l'ajuntament té que prendre mesures, (si convé amb sancions). He estat dues vegades a punt d'atropellar-me una bici pel carrer Santamaria i un altre just sortin d'una botiga em van donar un cop a la bossa que duia amb un objecte a l'interior de vidre que quan vaig arribar a casa el vaig trobar trencat, i això qui ho paga?

nunus. Enviat el 16/jun/09


Si les zones són de vianants, per què hi circulen les bicicletes? No haurien de baixar-se de la bici i anar a peu com tothom? I no dic tonteria: http://www.larazon.es/noticia/el-tsja-corrije-al-consistorio-y-prohibe-circular-en-bici-por-zonas-peatonales Això va passar a Sevilla

Vianant. Enviat el 16/jun/09


El vianant ha de ser el número 1. Però també s'ha d'intentar que les bicicletes puguin circular per la ciutat. Per exemple, s'ha d'habilitar un recorregut ciclista alternatiu (i atractiu) a l'eix Valldoreix-Santa Maria-Santiago Rusiñol. Per altra banda els vianants també han d'exigir el compliment de les normes als automobilistes. Moltes de les zones de vianants fora del centre (Coll Favà, Valldoreix, Vulpalleres) s'utilitzen sistemàticament com a zones d'aparcament il.legal. I encara molts conductors no paren als passos de vianants. La protecció al vianant s'ha de mirar de manera global.

Martí. Enviat el 16/jun/09


Visca els vianants i visca els ciclistes! Tots els ciclistes TAMBÉ som vianants en molts moments, som bastant conscients del que molesta o no molesta... A tots (ciclistes o no ciclistes) ens agrada la idea d'un entorn amb menys cotxes, on es pugui anar a buscar als nens a la guarderia, anar a comprar, anar a la feina o anar al cine de l'eroski en bici... tot seria més saludable, més ràpid, més ecològic i per descomptat menys car. No funciona recriminar l'ús de la bici a les voreres o les zones de vianants (principalment per que la alternativa avui es arriscar la vida entre els cotxes). El que cal és que l'ajuntament es posi les piles per oferir alternatives per les bicis a tots els recorreguts per no haver d'arriscar-nos la vida cada cop!

Sara. Enviat el 16/jun/09


M'agradaria veure quin dia l'Ajuntament també realitza una campanya per fomentar l'ús responsable dels conductors de cotxes a Sant Cugat. Si realment es vol apostar per la bicicleta i el transport públic, l'Ajuntament ha de fer un pla integral per reduir l'ús indiscriminat i el gran espai que té el cotxe a la nostra ciutat.

Cristian. Enviat el 16/jun/09


M\'agradaria veure quin dia l\'Ajuntament també realitza una campanya per fomentar l\'ús responsable dels conductors de cotxes a Sant Cugat. Si realment es vol apostar per la bicicleta i el transport públic, l\'Ajuntament ha de fer un pla integral per reduir l\'ús indiscriminat i el gran espai que té el cotxe a la nostra ciutat.

Cristian. Enviat el 16/jun/09


Les bicicletes van per les voreres i per les zones de vianants senzillament perquè els cotxes no les respecten quan van per les calçades. Si l'Ajuntament vol promoure una ciutat oberta als ciclistes, no ha de promoure només ordenançes per les biciletes sino obrir noves vies (carrils adients) i vetllar per a que aquests es facin servir per això i no per motos o per aparcar-hi vehicles de tota mena. Ja n'hi ha prou de criminalitzar els ciclistes!

Jordi G.. Enviat el 17/jun/09


Com algú ha dit més amunt, els ciclistes també som vianants i procurem tenir en compte els altres ( no tothom, és clar). La campanya però s\'ha de fer dirigida a tota la població, ja que igual que es veuen ciclistes per les zones peatonals, es veuen molt cotxets, vianants i nens petits corrents solets, pels carrers bici, cosa que evidentment és un perill per tothom. Esataria bé que TOTHOM tingués clar per on ha d\'anar i que TOTHOM ho repectés. A més, l\'ajuntament ha de tenir clar que s\'han de posar més llocs on aparcar i lligar la bicileta. No és extrany anar en bicicleta a la piscina municipal i trobar-se tots els llocs ocupats i haver d\'anar ben lluny per poder deixar-la.

helena. Enviat el 17/jun/09


"Per combatre aquests mals hàbits, el ple municipal ha decidit impulsar una nova campanya de sensibilització". Això és recochineo, no??? Els mal hàbits són els que té l'ajuntament de continuar sense donar prioritat a vies per ciclistes en els plans de mobilitat i obres públiques!!

Sonia. Enviat el 18/jun/09


OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.