Sant Cugat torna a demanar la prolongació ferroviària de la línia de Tibidabo

La centralitat de Can Mates ha quedat fora del pla

Política

Publicat el 22/set/09 per Anna Gonzalez

El ple municipal demana de nou la inclusió de la prolongació de la línia d'avinguda Tibidabo dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) al Pla Territorial Metropolità de Barcelona (PTMB). Així ho farà arribar a la Generalitat a través d'un plec d'al·legacions al PTMB aprovat aquest dilluns en sessió plenària i que contempla altres actuacions com la creació d'una centralitat al Turó de Can Mates. El pla, que es troba en fase d'aprovació inicial, marcarà el creixement, l'organització, el planejament, la protecció d'espais i la mobilitat de tota l'àrea metropolitana de Barcelona, on s'inclou Sant Cugat.

La tinenta d'alcalde de Territori, Mercè Conesa, explica el sentit d'aquestes aportacions al PTMB.

Mercè Conesa

Si bé aquest PTMB porta bones notícies, encara manté aspectes que cal millorar. Ens reiterem en les al·legacions que ja havíem aportat en una primera fase.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



El document que es remetrà a la Generalitat ha estat aprovat amb el suport de CiU, ERC, el PSC i el PP.

El grup d'ICV-EUiA s'ha abstingut, tot i considerar que el 80% de les al·legacions plantejades són una bona proposta. El portaveu ecosocialista, Xavier Boix, ha lamentat, però, que el document no reculli la protecció de Can Busquets ni el rebuig al Vial Interpolar. Boix n'explica els motius.

Xavier Boix

Una via paral·lela a la B-30 no té cap sentit si les institucions posen solucions al transport de la ciutadania. La Via Interpolar hauria de ser una via a esborrar del plànol.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



El PTMB que està elaborant la Generalitat preveu la creació d'una estació del TGV per a passatgers a tocar del Capio Hospital General de Catalunya, integrada a la línia que creuaria el Vallès passant per Castellbisbal, Barberà i Mollet. El document ja incorpora algunes de les propostes plantejades pel consistori com la supressió dels vials de Cornisa i Enllaç, el desdoblament de la carretera de Roquetes per allunyar-la del barri de Can Magí i la creació d'una centralitat a l'entorn de l'estació de Volpelleres.