ICV-EUiA veu ara amb bons ulls el projecte del túnel d'Horta ferroviari

El portaveu local d'ICV-EUiA, Joan Calderon, en una imatge d'arxiu

Política

Publicat el 6/feb/10 per Mar Castro

ICV-EUiA canvia d'opinió sobre el projecte del túnel d'Horta ferroviari i ara el valora de manera positiva. El portaveu local, Joan Calderon, ha dit a Cugat.cat que s'han fet progressos importants en la proposta, aconseguint que el projecte només contempli la circulació ferroviària. Els ecosocialistes creuen, d'altra banda, que el projecte de prolongació de la línia d'avinguda Tibidabo dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) pel que aposta l'alcalde és 'mastodòntic'.

L'abril passat, en declaracions a Cugat.cat, Calderon va admetre que el canvi d'opinió d'ICV s'explicava pels equilibris entre els socis del govern tripartit, tot i que els ecosocialistes no apostaven pel nou túnel ferroviari. Ara, el portaveu i president de la secció local ecosocialista nega haver cedit davant del PSC i ERC i assegura que han fet una exercici de 'responsabilitat política' apostant pel projecte del túnel d'Horta ferroviari.

Joan Calderon

S'ha aconseguit que el túnel no sigui per circulació viària. És un avenç important i hem fet un exercici de responsabilitat política.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Tot i les reserves que han expressat en els últims anys sobre el projecte, al qual van presentar al·legacions, els ecosocialistes diuen ara que el túnel d'Horta ferroviari és la millor alternativa per connectar Barcelona amb el Vallès. A més, la secció local d'ICV s'oposa a l'alternativa per la qual aposta l'equip de govern local, que passa per la prolongació de la línia d'avinguda Tibidado dels Ferrocarrils i que no és prioritària al Pla Territorial Metropolità de Barcelona (PTMB).

Joan Calderon

L'allargament de l'avinguda Tibidabo és un projecte mastodòntic i poc viable tècnicament. Creiem que castigaria molt el territori.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



La Generalitat licitarà aquest mes els estudis informatius per construir el túnel d'Horta ferroviari que unirà Barcelona i el Vallès a través d'un nou túnel a Collserola. El govern encara no ha decidit si l'entrada vallesana de la línia serà per Cerdanyola o per Sant Cugat, tot i que de moment es prioritza l'opció cerdanyolenca.