El projecte del Pla Director d'Infraestructures preveu una millora de la mobilitat de la línia del Vallès dels FGC


Temes relacionats

Les obres de l'estació de FGC a Volpelleres estan pràcticament enllestides (26/mar/10)

ICV demana que l'estudi del TramVallès inclogui tot el traçat de la línia comarcal ( 4/mar/10)

UDC atribueix el dèficit en infraestructures a la 'mala' gestió del tripartit (27/feb/10)

Recoder: 'Tenim l'únic govern d'Europa que presumeix de les carreteres que no fa' (26/feb/10)

Un 70% de les infraestructures de la comarca que han de donar servei a Sant Cugat no tenen projecte definitiu (24/feb/10)

ICV-EUiA veu ara amb bons ulls el projecte del túnel d'Horta ferroviari ( 8/feb/10)

Recoder: 'La prolongació de la línia Tibidabo és tant o més important que el túnel d'Horta' ( 5/feb/10)

El CAR i l'estació de Volpelleres, principals inversions dels pressupostos de la Generalitat a Sant Cugat ( 7/nov/09)

Llum verda al Pacte Nacional d'Infraestructures, dotat amb 100.000 milions d'euros (16/oct/09)

Sant Cugat torna a demanar la prolongació ferroviària de la línia de Tibidabo (22/set/09)


  • Comparteix:

El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, durant la presentació del pla

El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, durant la presentació del pla

La millora de la connexió entre la futura estació de Volpelleres dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i l'estació de Coll Favà de Rodalies de Renfe és la principal millora que afecta Sant Cugat dins el projecte del Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018. El document, presentat aquest dilluns, no inclou Sant Cugat en el TramVallès ni tampoc preveu la prolongació de la línia d'Avinguda Tibidabo dels FGC. Tot i això, sí que contempla l'ampliació de les línies S1 a Terrassa i S2 a Sabadell, i l'acabament de la cua de maniobres i la remodelació de l'estació de Plaça Catalunya, que ja s'estan executant.

El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, ha presentat aquest dilluns l'esborrany del nou document, que contempla una inversió de 25.000 milions d'euros en millores i construcció de la xarxa de transport públic. El 60% d'aquest projecte ja s'incloïa, però, en plans anteriors o són actuacions ja començades.

Ho ha explicat Manel Nadal durant la roda de premsa de presentació del pla.

Manel Nadal

Segurament sí que estem a l'ordre d'un 60% d'actuacions que s'han executat o s'estan executant, pendents del PDI anterior.



L'intercanviador de Volpelleres, ja inclòs en el PDI 2001-2010, pretén facilitar, un cop inaugurada la nova estació dels FGC, la correspondència entre els diferents modes de transport públic i escurçar el temps del transbordament.

La prolongació de la línia del Vallès dels FGC, en els seus extrems de Terrassa i Sabadell, inclou l'ampliació de gairebé quatre quilòmetres i tres estacions, fins a Can Roca a la ciutat egarenca, i de gairebé nou quilòmetres i cinc estacions, en el ramal sabadellenc fins arribar a Castellar del Vallès. Part d'aquests projectes ja s'estan executant.

El pla, però, no incorpora alguns dels projectes de transport defensats des de Sant Cugat, com l'ampliació de línia d'Avinguda Tibidabo dels FGC fins a la ciutat i la unió de Sant Cugat amb tramvia amb Rubí, Cerdanyola i la UAB, entre d'altres. De moment, l'anomenat TramVallès només contempla en una primera fase la línia de Montcada fins a la UAB.

Pel que fa al transport per carretera, el pla preveu la implantació de carrils bus per Vehicles d'Alta Ocupació (VAO) i la construcció de plataformes específiques a la C-58, que passa per Sant Cugat, entre d'altres vies.

Aquest document, que inicia ara el seu camí per la seva aprovació definitva, parteix de l'anterior PDI 2001-2010 i pretén apropar el transport públic d'alta capacitat a aquelles zones d'alta densitat de mobilitat, reduir el temps d'intercanvi entre els diferents transports, millorar la integració i coordinació dels diferents modes de transport públic i privat, i adaptar totes les estacions de la xarxa a persones amb mobilitat reduïda.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.