El govern celebra haver donat llum verda al primer pla de què disposa l'àmbit metropolità de Barcelona després de mig segle d'intents. Escoltem el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal.
Joaquim Nadal
La transcendència de l'acord d'avui és que durant més de 60 anys s'ha intentat però no s'ha acnseguit i ara sí.
En l'àmbit viari, el pla deixa en mans de l'Estat espanyol el traçat definitiu de la Ronda del Vallès, o l'anomenat Quart Cinturó. En concret, el document estableix que el recorregut de la infraestructura s'haurà de resoldre a través d'un estudi informatiu de l'administració espanyola. Aquesta via, polèmica perquè divideix el tripartit, està inclosa en el pla en els mateixos termes que al Pacte Nacional d'Infraestructures.
El portaveu d'infraestructures de CiU al Parlament, Josep Rull, ha criticat en un comunicat que el Pacte Nacional d'Infraestructures ja ajornava la decisió del traçat del Quart Cinturó perquè es decidís en el Pla Territorial Metropolità, i que ara, el pla torna a ajornar la decisió a allò que digui el ministeri de Foment.
El text també inclou calçades laterals a la C-58 entre Badia del Vallès i Terrassa, i recull la construcció de dues noves línies de Rodalies i millores en la xarxa de metro.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.