Pas endavant per agilitzar la tramitació de llicències urbanístiques

Vista d'una obra a la ciutat

Política

Publicat el 15/nov/10 per Anna González

L'Ajuntament eliminarà la necessitat d'autorització prèvia per a les llicències urbanístiques. Així ho regula una nova ordenança municipal que ha aprovat inicialment aquest dilluns el ple municipal i que permetrà iniciar les obres després de comunicar-ho al consistori. La norma, que aplica els criteris de la directiva de serveis de la Unió Europea, trasllada als professionals la responsabilitat de complir la normativa, tot i que l'administració farà controls aleatoris per assegurar-se que les obres iniciades compleixen la legalitat.

Les obres de petita entitat només requeriran, com fins ara, un assabentat de l'administració. La principal novetat és que les obres majors i menors, així com les primeres utilitzacions, es podran iniciar amb una simple comunicació presencial o telemàtica a l'Ajuntament.

La tinenta d'alcalde de Territori, Mercè Conesa, explica què implica aquest nou procediment.

Mercè Conesa

Qui té la responsabilitat de l'edificació és el professional. Haurà de presentar-ho a l'Ajuntament i si en un mes no té resposta s'entendrà que tenen la llicència.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



La necessitat de llicència d'obres prèvia només es manté per raons d'interès general, com en casos de protecció del medi ambient, l'entorn urbà i el patrimoni arquitectònic.

Tots els partits amb representació al consistori han donat suport a l'aprovació inicial de l'ordenança municipal per l'agilització del tràmit de llicències urbanístiques, tret del PSC que s'ha abstingut ja que ha demanat que el canvi de normativa es consulti amb altres administracions superiors.

Després de l'aprovació del ple, la nova normativa queda a exposició pública. També es comunicarà de manera expressa a l'Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Valldoreix.