El pla EduCAT 2.0 incrementarà desigualtats entre alumnes i centres, segons les AMPA

La Generalitat aposta perquè els alumnes comparteixin els ordinadors

Política

Publicat el 9/jun/11 per Núria Juanico

El pla EduCAT 2.0 suposa un pas enrere en la igualtat d'aprenentatge i és incoherent, segons la coordinadora d'AMPA de la ciutat. L'entitat critica que la reducció d'ordinadors per alumnes, que hauran de compartir el material, és 'una pèrdua pedagògica' i farà créixer la desigualtat entre els estudiants, ja que limita l'accés als recursos tecnològics.

La Generalitat ha aprovat el pla EduCAT 2.0, que estableix que els ordinadors seran propietat dels centres educatius i que els alumnes hauran de compartir-los. A més, el pla contempla que es combini l'ús de llibres de text amb els documents digitals.

La presidenta de la coordinadora d'AMPA, Charo Sebastián, ha explicat que l'associació és favorable al llibre imprès, però que cal assegurar l'accés a la informàtica als alumnes. Segons Sebastián, la reforma educativa suposa una pèrdua pedagògica.

Charo Sebastián

En comptes d'un 2.0 se li hauria de donar un 0.2 a la consellera Rigau. És un pas enrere.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



D'altra banda, el pla estableix que els centres que segueixen el model anterior el podran mantenir si ho demanen. La coordinadora d'AMPA critica que aquesta mesura fomentarà la desigualtat de centres i afirma que les retallades no tenen coherència i que no tenen en compte tots els col·lectius del sector educatiu.