Joan Aymerich: 'La tossuderia de Núñez va impedir tancar el cas de Torre Negra'


Temes relacionats

Núñez i Navarro assegura que l'Ajuntament desconeix la naturalesa del recurs de cassació (29/abr/11)

El Suprem desestima un recurs de Núñez per un PAU de Torre Negra (27/abr/11)

ICV i la CUP sumen forces contra la Ronda Sud ( 9/mar/11)

Menéndez: 'Torre Negra és la pitjor herència de Recoder i Aymerich' (16/feb/11)


  • Comparteix:

Joan Aymerich va ser alcalde de la ciutat entre 1987 i 1999

Joan Aymerich va ser alcalde de la ciutat entre 1987 i 1999

L'exalcalde Joan Aymerich ha negat ser responsable de la judicialització i consegüent allargament del 'cas Torre Negra' en la seva etapa al capdavant del consistori, i ho ha atribuït a la 'tossuderia' del propietari majoritari dels terrenys d'aquesta zona, el constructor Josep Lluís Núñez. Segons Aymerich, durant els seus mandats com a alcalde va proposar a l'empresa Núñez i Navarro compensar-los part dels metres quadrats de Torre Negra en terrenys edificables a la ciutat, però la constructora s'hi va negar. Ho ha explicat en una entrevista al magazín 'Estiu a Fons' de Cugat ràdio (91.5 FM).

Aymerich ha refutat les crítiques que va rebre ja fa uns mesos per part del PSC, que l'acusaven d'haver 'empantanat' als jutjats el cas de l'àrea de Torre Negra i la seva protecció. Segons el llavors cap de l'oposició, Jordi Menéndez, el procés es va allargar 'innecessàriament' en el seu moment per culpa de la manca de voluntat de l'equip de govern de compensar els propietaris dels terrenys de la zona amb metres quadrats edificables en barris que aleshores naixien, com ara el Turó de Can Mates.

Segons Aymerich però, que va ser alcalde de la ciutat entre els anys 1987 i 1999, no va ser la manca de voluntat de compromís del consistori, sinó la 'tossuderia' del propietari majoritari de Torre Negra, el constructor Josep Lluís Núñez, que va acabar portant a judici el procés.

Joan Aymerich

Li vaig proposar al senyor Núñez traspassar part dels metres quadrats edificables a d'altres indrets.



L'abril passat, el Tribunal Suprem va desestimar el recurs del grup Núñez i Navarro contra la decisió de l'Ajuntament de denegar l'aprovació provisional del Pla d'Actuació Urbanística (PAU), presentat pel grup empresarial amb l'objectiu d'obrir la porta a edificar els terrenys de Torre Negra.



  • Comparteix:

COMENTARIS

La urbanización del Polígono de Can Mates, costó cientos de millones a los ciudadanos de Sant Cugat. No es por defender al Sr. Núñez, cuyos intereses no son los míos, pero en la memoria de todos está todo lo publicado por la prensa local, en concreto el “Gran Sant Cugat”. Páginas y páginas de información que cada vez que las leías te asombraban, porque parecía que no era posible que eso estuviera pasando. También Vd. fue tozudo, también Vd. podría haber rectificado mucho antes y no dejar llegar el tema hasta donde llegó. Para mí, ha sido Vd. otro alcalde más que se ha negado, a pesar de habérselo pedido mediante numerosos escritos, a investigar porqué con dinero público la Policía Local investiga la vida privada de una ciudadana, de forma inconstitucional y en una causa civil, una causa de cambio de medidas de separación, en 1980, tras varios años de separación legal, con resoluciones judiciales que así lo mandaban, donde en último extremo cualquier prueba debe correr a cargo de la parte que la promueva, no del erario público y con una Constitución vigente que proclamaba la libertad sexual entre otras. Pero claro. El Sr. Casas, responsable primigenio, seguía sentado en el ayuntamiento y hay muchas cuestiones en que los políticos se cubren entre ellos. No ha sido Vd. sólo, también el Sr. Recoder cayó en lo mismo y, encima, les dio la medalla de oro de la ciudad a todos los alcaldes implicados, unos por acción y otros por omisión. Pero la documentación judicial es inamovible, los hechos son testarudos. REITERO MI OFRECIMIENTO A ESTE MEDIO DE PUBLICAR LOS DOCUMENTOS. Mucho se habla de memoria histórica, pero siempre que ésta no afecte al periodo llamado de “democracia”, ¿a quién o quienes no interesa que las verdades salgan a la luz?. Cada vez que me cruzo por las calles de Sant Cugat con el Sr. Casas y otros, me pongo enferma, pues rememoro todo el daño que me hicieron. Pero Vd. no hizo nada, ¡claro lo tenía sentado en frente como jefe de la oposición! y, en consecuencia concejal de su Ayuntamiento y ya se sabe, no hay que apretar, no sea que un día me toque a mí. Tampoco hizo nada su sucesor el Sr. Recoder que, además, consciente de estos hechos pues se le habían pasado multitud de escritos por el registro del Ayuntamiento y se le habían adjuntado gran parte de los documentos, les otorgó la medalla de oro de la ciudad, algo que debía de ser un honor y que debía representar en su concesión a todos los habitantes de Sant Cugat. Vd. también forma parte de la historia Sr. Aymerich, también forma parte de los culpables. La reparación es fácil, en un Pleno Municipal se condenan los hechos y a los culpables se les retira la medalla de oro. Porque un ayuntamiento que se precie de democrático, no puede consentir comportamientos claramente antidemocráticos de sus autoridades. Este Ayuntamiento está obligado a cumplir los tratados internacionales en materia de derechos humanos.

Maria del Carmen Freidias. Enviat el 10/ago/11


OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.