El corredor mediterrani és la prioritat ferroviària de la Unió Europea

Dibuix del traçat de l'eix mediterrani

Política

Publicat el 5/oct/11 per Raquel Ligero

La Comissió Europea aposta, finalment, pel corredor mediterrani i descarta l'eix central pirinenc per qüestions econòmiques. Segons ha publicat 'El Punt Avui' aquest dimecres, les prioritats ferroviàries europees passen per connectar Catalunya i el litoral de l'Estat espanyol amb Europa, sense foradar els pirineus i arribant, només, a Cartagena.

El dibuix final de l'eix pirinenc no arribaria a Algesires, com es preveia en un principi, sinó que s'aturaria a Cartagena. Així doncs, el tram andalús del corredor no rebria el suport econòmic de Brussel·les i, per tant, no s'escoltaria la demanda de Ferrmed, que volia que l'eix s'allargués fins a Almeria, Màlaga i Gibraltar.

La Comissió Europea també ha acceptat dur a terme el corredor atlàntic, que connectaria el País Basc amb Bordeus.

Brussel·les invertirà 32.000 milions d'euros en aquestes infraestructures, entre el 2014 i el 2020, i 10.000 milions més en fons de cohesió, si l'Estat espanyol els construeix abans del 2015.

Segons ha avançat 'El Punt Avui', fonts de la Comissió han assegurat que s'ha descartat el corredor central, que passava per Madrid, Saragossa i Tolosa i travessava els pirineus, per motius econòmics, ja que 'foradar les muntanyes és caríssim'.

Aquestes decisions es preveu que es facin públiques el tercer dimecres d'octubre, tot i que l'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, ja ho ha avançat a alguns eurodiputats de manera informal.