Sant Cugat, Cerdanyola i Molins de Rei demanen la supressió definitiva del Vial de Cornisa

Mercè Conesa, Xavier Paz i Carme Carmona, durant l'acte.

Política

Publicat el 25/oct/11 per Jon Sindreu

Els Ajuntaments de Sant Cugat, Cerdanyola i Molins de Rei demanen esborrar el Vial de Cornisa de la planificació d'infraestructures de la zona. Aquests consistoris han aprovat aquest dimarts un document instant l'Àrea Metropolitana a emprar les seves competències en urbanisme per modificar el Pla General Metropolità (PGM), que data del 1976. Això suposaria desprogramar la construcció d'aquesta autovia de quatre carrils que havia de travessar el Parc de Collserola.

El Pla Territorial Metropolità de Barcelona de l'any 2009 ja va descartar la construcció d'aquesta infraestructura, però el conegut com a Vial de Cornisa encara seguia dins el planejament establert pel Pla General Metropolità del 1976. Ara els tres ajuntaments dels municipis afectats pel traçat, Sant Cugat, Cerdanyola i Molins de Rei, volen que el Vial s'esborri definitivament d'aquest pla. Ho ha explicat l'alcaldessa, Mercè Conesa.

Mercè Conesa

L'acord dels tres ajuntaments insta l'Àrea Metropolitana a fer possible aquesta desprogramació.

Your browser doesn’t support HTML5 audio




Segons Conesa, la previsió dels tres consistoris és que l'aprovació inicial de l'Àrea Metropolitana es produeixi al juny. Després els tres plens seran els encarregats de dur a terme aquesta modificació. Per la seva banda, els alcaldes de Cerdanyola i Molins de Rei, Carme Carmona i Xavier Paz, han destacat la necessitat de preservar el valor natural del Parc de Collserola, i han remarcat que d'altres infraestructures ja poden desenvolupar el rol inicialment planificat pel vial.

Carme Carmona i Xavier Paz

El Vial ha estat substituït per altres vies de comunicació.

Your browser doesn’t support HTML5 audio




Si finalment es produeix aquesta desprogramació del Vial, el sòl que roman reservat per construir aquest traçat passaria a constar com a espai lliure o de diferent qualificació urbanística. Amb l'eliminació del Vial de Cornisa també queda definitivament descartada la construcció de l'anomenat Vial d'Enllaç, que havia de connectar aquesta autovia amb el centre de la ciutat.