El PSC denuncia que el nou traçat de la Ronda Sud es plega als interessos de particulars

Els dos regidors del PSC, Ferran Villaseñor i Pere Soler

Política

Publicat el 14/feb/12 per Mikel Vilalta

El PSC assegura que l'equip de govern ha cedit als interessos de particulars per davant dels de la ciutadania amb el projecte de la Ronda Sud. Segons els socialistes, l'equip de govern els ha informat, en una comissió informativa, que aprovaran un nou traçat per a la infraestructura a partir de les al·legacions del Centre Borja i el Col·legi Europa, que es negaven a cedir terrenys per ser expropiats. D'altra banda, el PSC també ha reclamat l'elaboració d'un estudi per analitzar la viabilitat de convertir zones blaves d'aparcament, sobretot les properes a l'eix comercial, en zones verdes, tal com s'està estudiant al barri de l'Eixample Sud.

El PSC considera que el traçat de la Ronda Sud que vol aprovar el govern municipal tindrà un impacte mediambiental negatiu perquè haurà d'ocupar més terrenys de la riera de Torre Negra del que estava previst en el projecte anterior, on sí es contemplava l'expropiació de propietats privades. Els socialistes lamenten que el govern vulgui portar el nou projecte al ple d'abril a través d'una dació de compte, fet que impossibilitaria la votació dels partits.

El regidor del PSC Pere Soler reclama que l'estudi i la negociació tornin a començar de nou.

Pere Soler

Demanem començar el procés perquè veiem que l'equip de govern ha cedit davant d'interessos particulars.

Your browser doesn’t support HTML5 audio





De la seva banda, el primer secretari del partit, Ferran Villaseñor, ha reclamat a l'equip de govern que faci un estudi que analitzi i posi en qüestió les zones blaves d'aparcament de la ciutat i per veure si algunes serien susceptibles de convertir-se en zona verda.

Ferran Villaseñor

Volem que es faci un estudi que ho contempli. No fem una proposta concreta perquè en alguns casos sí que cal zona blava.

Your browser doesn’t support HTML5 audio




Villaseñor ha reconegut que algunes zones blaves al voltant de l'eix comercial de la ciutat sí que són necessàries. En termes de mobilitat, el socialista també ha emplaçat l'equip de govern a explicar en quin punt es troba el Pla de Mobilitat, criticant el 'secretisme' que l'envolta.

El passat setembre, l'alcaldessa, Mercè Conesa, explicava a Cugat.cat que Pla de Mobilitat seria una realitat 'en els propers mesos'. Conesa destacava que el consistori està treballant per comprovar si al document s'hi inclouen tots els aspectes pactats amb la Diputació de Barcelona i assegurava que el Pla de Mobilitat és un projecte a llarg termini i no pas de mandat.