Sant Cugat insta la Generalitat i el govern espanyol a garantir el finançament de les escoles bressol

El finançament de les escoles bressol centra la moció institucional

Política

Publicat el 21/mai/12 per Maria Cusó

Front comú dels partits polítics del consistori per instar l'executiu espanyol i la Generalitat a garantir el finançament de les escoles bressol municipals. D'acord amb l'Associació Catalana de Municipis (ACM) i la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), Sant Cugat reclama al govern espanyol la dotació dels fons necessaris per assegurar la sostenibilitat de les escoles bressol. En una moció institucional, les formacions insten la Generalitat a mantenir l'aportació de 1.600 euros per plaça a les escoles bressol, en lloc dels 1.300 que ha anunciat recentment la conselleria d'Ensenyament.

Tots els partits amb presència al consistori han refermat al ple d'aquest dilluns la voluntat de prioritzar el manteniment de les llars d'infants municipals amb l'objectiu de contribuir a la millora social i al foment de la convivència.

A través d'una moció institucional, el consistori demana al govern els recursos necessaris, d'acord amb la Llei d'Educació de Catalunya, per mantenir les actuals escoles bressols municipals. Fent front comú, les formacions insten la Generalitat a dotar les escoles bressol de 1.600 euros per plaça en comptes dels 1.300 euros anunciats per la conselleria d'Ensenyament, i a mantenir aquest import per als cursos vinents. Ho explica la regidora d'Educació, Esther Salat.

Esther Salat

Volem instar el govern de la Generalitat a dotar de fins a 1.600 euros la bestreta de 1.300 euros anunciada per la conselleria d'Ensenyament.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



A més, el text reclama al govern de l'Estat espanyol la dotació dels fons necessaris destinants a la sostenibilitat dels serveis de la primera infància.

La moció institucional recull traslladar al govern la voluntat de les entitats municipalistes de fer sostenible la provisió pública de serveis educatius d'infància, a l'espera que s'estableixi un marc estable de col·laboració entre les administracions educatives.