La Generalitat vol substituir les zones tarifàries per un sol bitllet intel·ligent


Temes relacionats

ERC insisteix en la tarifació per quilòmetres al transport públic (30/mar/12)

Conesa descarta que l'entrada a la zona 1 impliqui apujar l'IBI (29/abr/11)

El PSC reclama a Recoder que aclareixi la inclusió de Sant Cugat a la zona 1 del transport públic (15/mar/11)

L'Ajuntament continuarà reclamant al nou govern la integració a la zona 1 dels FGC (19/des/10)


  • Comparteix:

L'estació de FGC de Valldoreix / Font: Catalunyapress.cat

L'estació de FGC de Valldoreix / Font: Catalunyapress.cat

El govern substituirà a partir del 2014 els títols integrats de transport de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) per una sola targeta adaptada a cada persona, anomenada T-Mobilitat. El conseller de Territori i Sostenibilitat, el santcugatenc Lluís Recoder, ha afirmat que el nou títol permetrà eliminar l'actual sistema de zones, que considera 'discriminatori' per a ciutats com Sant Cugat.

Durant els seus mandats com a alcalde de la ciutat, Recoder va defensar la integració de Sant Cugat en la zona 1 del sistema tarifari. Es tracta d'una reivindicació històrica dels partits locals, que consideren que l'actual inclusió a la zona 2 és un greuge comparatiu respecte a d'altres municipis de l'entorn de Barcelona.

El conseller de Territori i Sostenibilitat ha explicat a Cugat.cat que la nova tarifació permetrà superar aquesta 'discriminació' amb una nova fórmula. Basat en un sistema de targetes sense contacte com el que es fa servir a Londres, aquest mecanisme obre la porta a eliminar les zones en favor de pagar el transport segons criteris adaptats a cada viatger o fonamentats en l'oferta i la demanda dels trajectes.

Tall incrustat: Lluís Recoder

Quan era alcalde entenia que hi havia una discriminació i com a conseller ho he de solucionar.


Mitjançant un xip electrònic, la nova T-Mobilitat substituirà els 84 abonaments que existeixen actualment i contindrà informació referent a cada usuari. Col·lectius com els jubilats, els aturats i les famílies nombroses rebran bonificacions de manera automàtica, i es preveu que tots els viatgers vegin disminuït el preu dels trajectes a mesura que facin servir més la targeta. La T-Mobilitat també permetrà domiciliar les factures, permetent escollir entre pagar l'import abans o després del viatge.

La intenció de la Generalitat i l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) és fer una primera prova pilot del sistema durant la primavera del 2014, per poder avaluar-la abans de la seva implantació definitiva. Prèviament, el govern adjudicarà el contracte de gestió a una empresa concessionària.



Comenta-ho a Facebook

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.