ERC reclama solucionar els problemes de l'estació de Renfe amb l'intercanviador

Els usuaris de Renfe no poden adquirir els bitllets a l'estació per manca de personal i de màquines

Política

Publicat el 16/gen/13 per Adrià Claramunt

ERC se suma a la reivindicació de millorar l'estació local de Renfe i especifica que la problemàtica s'hauria de resoldre amb l'intercanviador de Volpelleres. Els republicans, sense representació a l'Ajuntament, donen suport a la moció que presentarà CiU al ple per reclamar solucions a l'ens estatal per a una estació que des de fa mig any no compta amb màquina expenedora de bitllets. ERC demana que, de moment, es faciliti l'accés entre aquesta parada i la de Volpelleres dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), sense deixar de banda l'objectiu final de construir l'intercanviador.

La presidenta local d'ERC, Mireia Ingla, ha destacat la campanya de mobilitat que va engegar el partit l'any passat. Una iniciativa que va traduir-se en una proposició no de llei presentada al Congrés espanyol demanant una partida pressupostària per a l'intercanviador i instant el ministeri de Foment a elaborar un calendari d'execució. A més, a Sant Cugat, ERC va presentar a través del PSC una moció de mobilitat que demanava instar l'executiu espanyol a que dotés de pressupost aquest projecte.

Ingla ha destacat que donaran suport a totes les reivindicacions que busquin una millora en el transport públic, entenent-les com una eina per garantir la cohesió social. No obstant això, Ingla ha recordat que el principal problema de l'estació de Renfe de Coll Favà és la manca de l'intercanviador.

Mireia Ingla

Oferim el nostre suport a l'Ajuntament de Sant Cugat però cal no oblidar que el principal problema és no comptar amb l'intercanviador.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Cal recordar que l'estació de Renfe de la ciutat continua, des de fa mig any, sense oferir la possibilitat que els usuaris adquireixin els títols de viatge. Aquesta situació va detectar-se al juliol quan la companyia gestora del servei va fer fallida i va tancar la cafeteria que servia de punt de venda i d'informació als viatgers. Fonts de l'empresa ferroviària han explicat a Cugat.cat que estan estudiant optar per un altre model que passaria per la posada en marxa de venda automàtica de bitllets i la presència de personal de Renfe en moments puntuals del dia.