La Generalitat aposta per ampliar la R1 de Rodalies fins a Sant Cugat


Temes relacionats

ERC presenta esmenes als pressupostos de l'Estat sobre temes locals (24/oct/13)

Sant Cugat s'adhereix a la futura T-Mobilitat (21/set/13)

ERC treballa al Parlament per un nou sistema de tarifes a FGC (21/mai/13)

La Generalitat vol substituir les zones tarifàries per un sol bitllet intel·ligent ( 6/jul/12)


  • Comparteix:

El diputat d'ERC Marc Sanglas amb Èric Gómez i l'alcaldable dels republicans, Mireia Ingla

El diputat d'ERC Marc Sanglas amb Èric Gómez i l'alcaldable dels republicans, Mireia Ingla

La Generalitat ampliarà la línia R1 de Renfe perquè finalitzi el seu recorregut a la ciutat i augmenti l'afluència d'usuaris santcugatencs en aquesta infraestructura. Ho estableix una proposta de resolució del Parlament presentada per ERC, que també preveu modificar abans d'acabar l'any el títol de transport dels estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), per fer-lo compatible amb la resta de transport públic.

A través d'una proposta de resolució dels republicans debatuda a la comissió de Territori i Sostenibilitat al Parlament, la Generalitat es compromet a perllongar a mig termini el trajecte de la R1 de Rodalies, actualment amb final de recorregut a Molins de Rei, fins a Sant Cugat. Una mesura, segons la secció local d'ERC, que podria fer créixer el nombre d'usuaris de Renfe a la ciutat, que actualment disposa d'una estació de la línia R8.

El text també recull modificar, abans d'acabar l'any, l'actual títol de transport de què disposen els estudiants de la UAB perquè serveixi en diferents mitjans de transport públic. D'altra banda, els republicans també han reclamat al govern que el nou sistema tarifari que es preveu introduir el 2015, anomenat T-Mobilitat i que s'adaptarà al nombre de transports reals de cada usuari, no mantingui el 'greuge comparatiu' que pateixen els ciutadans de Sant Cugat. El diputat al Parlament Marc Sanglas considera injust que els ciutadans del municipi estiguin inclosos a l'actual zona tarifària 2 i altres localitats estiguin a la 1 quan es troben més allunyades de Barcelona.

Marc Sanglas

No és lògic que estant més a prop de Barcelona que altres ciutats els habitants de Sant Cugat hagin de pagar més. Acabem amb un greuge històric.


Des de la secció local d'ERC, el secretari de Política Municipal, Èric Gómez, celebra que el partit hagi arrencat del govern el compromís perquè la nova tarifa no perjudiqui la ciutat com ha fet fins ara.

Èric Gómez

El govern garanteix que Sant Cugat no patirà aquesta discriminació amb el nou sistema tarifari.


Amb aquesta proposta d'origen republicà, la Generalitat també es compromet a reclamar al ministeri de Foment una partida pressupostària per construir l'intercanviador entre l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de Volpelleres i la de la línia R8 de Rodalies. De fet, el grup d'ERC al Congrés ha presentat una esmena als pressupostos generals de l'Estat en la mateixa línia.

La proposta de resolució ha comptat amb el suport de tots els grups parlamentaris en els punts de la T-Mobilitat i la targeta de transport per als estudiants de la UAB. El PP s'ha abstingut en les qüestions de la línia R1 i l'intercanviador de Volpelleres.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.