El treball també denuncia que l'EMD participa 'automàticament i amb rapidesa' en tots els increments d'ingressos dels impostos o subvencions i, per la seva banda, aporta a la despesa només les parts dels serveis obligatoris i no altres que són de transcendència econòmica i/o social. En aquest sentit, l'interventor destaca que l'EMD aporta a l'entorn del 2 o del 2'5% en la despesa ordinària municipal i, en canvi, obté, via ingressos, prop d'un 5'5% o 6% dels ingressos ordinaris dels seus comptes.
L'informe afegeix que l'EMD és ineficient en no disposar d'economia d'escala en la prestació de serveis públics, com el transport urbà i les escoles bressol. Com a exemples, el document explica que l'Ajuntament aporta 400.000 dels 500.000 euros del cost del transport públic al territori i que el manteniment de les activitats educatives obliga l'EMD a tenir una estructura administrativa quan el consistori ja en disposa d'una.
Tot i aquestes crítiques, l'informe avala la legalitat del nou conveni establert entre l'Ajuntament i l'EMD. L'acord entre les dues administracions es debat aquest dilluns al ple.
L'interventor municipal és un funcionari que depèn de l'Administració de l'Estat espanyol i s'encarrega de controlar i fiscalitzar des de dins la gestió econòmica i financera d'un Ajuntament.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.