El PSC critica CiU per poca 'coherència' en la integració tarifària del transport

Pere Soler i Ferran Villaseñor, en una imatge d'arxiu

Política

Publicat el 5/feb/14 per Adrià Claramunt

El PSC acusa de manca de 'coherència' i de 'moviments electoralistes' a l'equip de govern per haver variat el seu posicionament, diu, sobre la necessitat d'integrar Sant Cugat dins la zona 1 tarifària de transport públic. Els socialistes sostenen que CiU havia defensat abans aquesta integració i que ara la descarta per motius econòmics, i li demanen que expliqui com afectarà els santcugatencs el nou model de la T-Mobilitat, prevista per a l'any vinent.

Arran les declaracions de l'alcaldessa on descarta la integració de la ciutat a la zona 1 perquè suposaria assumir part dels 540 milions d'euros de deute de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i s'està a l'espera de l'entrada en funcionament de la T-Mobilitat, el PSC critica el que considera 'canvis de posicionament per motius electorals'. En aquest sentit, el portaveu municipal, Ferran Villaseñor, demana coherència.

Ferran Villaseñor

Demanem coherència a l'alcaldesa i a CiU i que no variïn el seu discurs respecte la integració tarifària per motius electorals.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



El PSC ha ressaltat que el seu partit ja va advertir en el seu moment que la integració a la zona 1 podia suposar un increment de l'IBI pel fet que requereix una aportació municipal al fons comú de l'ATM. La formació afegeix que l'increment de l'IBI del 300% des de 1996 'ja hagués pogut incloure la partida necessària' per fer aquesta integració.

D'altra banda, Villaseñor insta l'alcaldessa a explicar què suposarà pels santcugatencs l'entrada en funcionament de la nova T-Mobilitat, prevista pel 2015, que eliminarà les zones i aplicarà els preus en funció dels quilòmetres i usos.

Ferran Villaseñor

Demanem saber què pagarem amb l'aparició de la T-Mobilitat per anar a Barcelona.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



El PSC ha recordat que, en els seus inicis, la inclusió de Sant Cugat a la zona 2 tarifària la va fer CiU i ha demanat a aquest grup una aposta clara pel transport públic.