CiU impedeix al ple rebutjar l'augment de tarifes del transport a Sant Cugat


Temes relacionats

Les protestes de l'ADS contra la pujada tarifària del transport públic continuen (12/feb/14)

La CUP, desconcertada pel posicionament de CiU en l'augment tarifari del transport (11/feb/14)

El PSC critica CiU per poca 'coherència' en la integració tarifària del transport ( 5/feb/14)

L'ADS diu que mantenir la ciutat a la zona 2 tarifària és 'manca de voluntat política' ( 5/feb/14)


  • Comparteix:

La CUP demanava el posicionament contrari de Sant Cugat a les noves tarifes del transport / Foto: FGC

La CUP demanava el posicionament contrari de Sant Cugat a les noves tarifes del transport / Foto: FGC

CiU ha evitat al ple que Sant Cugat es posicioni en contra de l'augment de tarifes del transport públic i ho ha fet al·legant 'responsabilitat' cap al govern de la Generalitat i l'ATM, i subratllant que ja bonifica un terç dels usuaris dels autobusos municipals. L'oposició ha donat suport al text impulsat per la CUP, tot i que el PP no s'ha sumat al punt que demanava crear un òrgan de participació i decisió.

La moció instava a rebutjar l'augment de les tarifes del transport públic d'aquest darrer any i congelar-les a les del 2013. La CUP, formació promotora del text, també demanava crear un nou model de tarifació del transport públic i crear títols de transport socials.

El regidor de la CUP Ignasi Bea ha afirmat que la filosofia del transport públic ha de ser que sigui accessible per a tothom i això ara no és així.

Ignasi Bea

La filosofia que nosaltres demanen per als serveis públics és que han de ser accessibles per a tothom. Paguem el 40% amb el títol i el 60% amb els impostos. Això és repagament.


La CUP ja va mostrar el seu desconcert sobre les declaracions de l'alcaldessa que va admetre en una entrevista a Cugat.cat que la T-Mobilitat no abaratirà el servei.

El tinent d'alcalde de Mobilitat, Josep Romero, ha posat de manifest que enguany, a Sant Cugat, no han seguit les tarifes de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i han mantingut els preus dels autobusos locals. Romero ha afegit que un terç dels usuaris estan subvencionats al 100%. El responsable de Mobilitat ha defensat el seu vot en contra del text per 'responsabilitat' a altres organismes.

La resta de grups ha donat suport al text. ICV-EUiA ha posat de manifest que l'augment de tarifes afecta la cohesió social i la igualtat d'oportunitats dels usuaris, el PSC ha afirmat que la futura T-Mobilitat té mancances i no soluciona el problema de recorreguts, i el PP ha incidit en el fet que aquest increment de les tarifes és 'abusiu'.

Acord polític per eixugar deute de l'ATM
El debat al ple ha tingut poc lloc després que la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) hagin acordat limitar el dèficit anual a zero a partir del 2016 i augmentar les aportacions de cada administració, però amb el manteniment de l'augment de les tarifes del 2014.

També s'ha donat a conèixer que l'any que ve es posarà en marxa, en període de proves, la T-Mobilitat, que, asseguren, comportarà un estalvi en les tarifes perquè es pagarà pel trajecte que es faci i s'eliminaran les zones tarifàries.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.