L’últim informe de l’Observatori Sociològic de Sant Cugat, presentat el 30 de setembre passat amb preguntes fetes entre juliol i agost de 2025, confirma que la neteja viària i l’estat de l’asfalt i les voreres continuen sent punts febles per a la ciutadania, mentre que la mobilitat, que fa només dos anys era la principal preocupació, ha perdut força com a problema destacat, tot i suspendre la seva valoració.
Segons les dades, un 8,2% dels veïns assenyalen la mobilitat, la senyalització i el trànsit com a principal problema del municipi. Aquesta xifra contrasta amb el 28,6% del 2023, quan el trànsit encapçalava el rànquing.
En canvi, les mencions a la neteja de carrers (16,3%) i a l’estat de l’asfalt i les voreres (9,5%) es mantenen relativament estables, situant-se entre els problemes més citats pels santcugatencs. De fet, quan es pregunta pels aspectes que més afecten a títol personal, la neteja (11,9%) i l’asfalt (10,7%) tornen a aparèixer en posicions destacades, només per darrere de l’habitatge, que és el problema número 1 per als veïns de Sant Cugat actualment.
Segons el tinent d’alcaldia de Relacions Internacionals, Bon Govern i Ciutat Digital, Jordi Puigneró, aquesta valoració ha de començar a millorar en els pròxims mesos quan entrin en funcionament els nous contractes de neteja i recollida de residus. “Estem convençuts que només podem anar millor, perquè fins ara només podia ser un tema de percepció perquè no hi havia elements per dir una cosa o l’altra, perquè no hi ha hagut canvis reals respecte al contracte de neteja. Per a les pròximes dues onades ja estaran en funcionament els nous contractes de neteja i manteniment i, per tant, jo crec que la gent podrà valorar millor si hi ha hagut un canvi o no hi ha hagut un canvi”, ha dit el polític.
Un problema amb baixa nota
La valoració ciutadana tampoc és positiva. De fet, l’observatori més enllà de preguntar a la ciutadania quin creu que són els principals problemes de Sant Cugat, pregunta també per quina nota li posaria a aquell problema. Doncs bé, la neteja i la higiene dels carrers rep una nota mitjana de 5,0 punts, i el trànsit només arriba al 4,3. Totes dues són de les pitjors puntuacions entre els serveis i aspectes generals de la ciutat, que rep una valoració general de 6,5.
Tot i les crítiques, l’informe també recull que alguns ciutadans reconeixen millores: un 7,5% valoren positivament les actuacions municipals pel que fa a l’asfaltatge i manteniment urbà, i un 7,4% destaquen la feina feta en neteja, tot i la preocupació que susciten aquests temes.

