Sant Cugat ha posat en marxa un projecte pilot per transformar el repartiment de mercaderies a la ciutat i reduir l’impacte ambiental del transport urbà. La iniciativa preveu la instal·lació de petits espais de transbordament, anomenats ‘nanohubs‘, que permeten transferir la càrrega dels camions a bicicletes de càrrega i altres vehicles de baixes emissions per al repartiment d’última milla.
Aquests punts s’han ubicat a la plaça de Joan Borràs i a la rambla del Torrent d’en Xandri, amb l’objectiu de reduir el trànsit de vehicles de gran tonatge, disminuir les emissions de CO₂ i millorar la qualitat de l’aire. El sistema és pioner a Europa i, a banda de Sant Cugat, també s’està desplegant a municipis com Granollers, Sabadell i Mataró.
El projecte s’ha presentat aquest dimecres amb la participació de representants de l’Ajuntament, de l’AMTU i d’empreses del sector logístic. La tinenta d’alcaldia de Mobilitat, Cristina Paraira, ha destacat que la iniciativa permetrà “millorar el repartiment d’última milla i disposar de dades per consolidar i perfeccionar aquest model de distribució”.
La prova pilot tindrà una durada inicial de sis mesos i compta amb la participació d’empreses com DHL, especialitzada en transport de paqueteria, i BikeLogic, dedicada a la distribució de mercaderies amb bicicletes de càrrega. La iniciativa forma part d’un projecte europeu que vol avaluar si aquest model de logística urbana compartida i de petita escala es pot replicar en altres ciutats.



