Sant Cugat disposarà d’un sistema de lloguer de bicicletes públic durant la setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, que tindrà lloc del 22 al 26 de setembre. A més, l’Oficina Sant Cugat Sostenible oferirà vals de descompte per comprar cadenats segurs als establiments dedicats a la bicicleta de la ciutat. La campanya també incidirà en l’ús del transport públic i del servei de lloguer compartit de cotxes.
Per utilitzar el servei de bicicletes caldrà obtenir el carnet d’usuari a l’Ajuntament, i això es podrà fer a partir de dimarts de la setmana vinent. L’ús de les bicicletes, que serà gratuït, tindrà una durada d’una hora i es podrà fer des de sis punts de la ciutat. La tinenta d’alcalde de Medi Ambient, Marta Subirà, explica que es tracta d’una prova per a la futura aplicació definitiva d’aquest servei.
Marta Subirà
La Setmana de la Mobilitat incidirà també en el transport públic. El transport interurbà serà totalment gratuït el cap de setmana del 27 i 28 de setembre. Un altre servei que es potenciarà serà el carsharing, que a Sant Cugat ha ampliat l’oferta amb dos cotxes més al pàrking de la plaça de la Vila.

