Quilapayún emociona un Teatre-Auditori ple de gom a gom

-->
Enllaç copiat al clipboard
23/03/09 a les 12:26h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Cultura

El públic de Sant Cugat ha omplert les butaques del Teatre-Auditori per rebre els Quilapayún, el grup xilè reconeguts arreu per les seves cançons reivindicatives. L’espectacle ha constat de dues parts, a la primera han interpretat la ‘Cantata de Santa María de Iquique’ i en la segona part, els Quilapayún han recordat algunes de les seves cançons més populars. Els xilens han creat un clima de record i emoció que el públic ha agraït interactuant en tot moment amb els artistes.

Set dels integrants del grup xilè Quilapayún han ofert al Teatre-Auditori un recital històric. En la primera part de l’espectacle, el públic de Sant Cugat ha rememorat la dura història de la ‘Cantata de Santa María de Iquique’, una peça basada en la matança de 3.500 treballadors xilens l’any 1907. D’altra banda, en la segona part, s’han pogut escoltar històrics temes de la cançó llatinoamericana com ‘La Muralla’ o ‘Qué dirá el Santo padre’. El públic de Sant Cugat ha acompanyat el grup amb aplaudiments al ritme de la música i fins i tot, s’ha sentit algun crit reivindicatiu propi dels moments més durs de la segona meitat del segle XX. Quilapayún ha reservat pel final una de les seves cançons més emblemàtiques, ‘El pueblo unido jamás será vencido’ un tema que ha fet aixecar els espectadors de la butaca, no tan sols per aplaudir, sinó també per cantar amb els xilens. Al finalitzar l’espectacle, el públic s’ha mostrat clarament emocionat.

Declaracions

Públic

No els coneixia i m’ha agradat moltíssim. / Molt emocionant, ens ho hem passat molt bé. / Molt ben expressat i molt ben cantat. / Serà dels concerts que recordarem en molts anys.

Per la seva banda, Carlos Quesada, un dels integrants del grup, agraeix la rebuda que han tingut a Sant Cugat

Declaracions

Carlos Quesada

Per nosaltres la rebuda que hem tingut aquí ha estat realment impressionant. Ens estimen i això és meravellós.

Divendres arriba al Teatre-Auditori la particular ‘Bella Dorment’ de la Companyia de Ballet David Campos.