El govern mou fitxa per resoldre
L’àrea de Mobilitat volia esperar a la finalització de la prova pilot a Can Barata per posar fil a l’agulla als problemes de mobilitat, reconeguts, a la Floresta i a les Planes. Això ha explicat la titular de l’àrea, la tinenta d’alcalde Cristina Paraira, que ha avançat que la iniciativa ‘ha funcionat molt bé’ i que ha passat dels cinc usuaris inicials a 20 a finals de desembre. Uns resultats que el govern debatrà a la Taula de Mobilitat i que traslladarà a les comissions específiques de la Floresta i les Planes. Allà, entre altres punts, es vol acordar com i quan implantar mesures com la reducció de freqüència, de 90 a 45 minuts, als districtes. Paraira, que ha xifrat la inversió en transport a la ciutat en set milions d’euros, ha admès que el transport públic a la zona és ‘millorable’.
Núria Gibert
Tot plegat ha servit per argumentar les esmenes del PDeCAT-Demòcrates a la moció, original dels cupaires, per calendaritzar les millores en el servei de bus de la Floresta. Un text que, amb les al·legacions del govern, ha quedat ‘desvirtuada’ segons els partits proposants. El regidor no adscrit, Dimitri Defranc, s’ha abstingut. En la defensa del text, la portaveu del grup de la CUP-PC i presidenta del consell de barri de la Floresta, Núria Gibert, ha remarcat que la moció arribava pel poc ressò que la problemàtica ha tingut en fòrums participatius com la Taula de Mobilitat. La cupaire ha fet arribar l’opinió dels florestans, impulsors de la moció, sobre les esmenes del govern. Per als florestans, diu Gibert, les propostes del govern ‘són una burla’.
Cristina Paraira
Malgrat això, les esmenes del PDeCAT-Demòcrates han prosperat amb el suport del PSC i el PP, que ha canviat el vot -de contrari a favorable- en l’empat propiciat per la falta d’una regidora del govern per motius personals i l’abstenció del regidor no adscrit. El text original proposava la millora de la L4 i L3, modificar els itineraris, incrementar la freqüència i reduir l’ús del vehicle privat.

