Recoder demana mesures per reduir l’impacte ambiental que pot tenir un increment dels trens de mercaderies provinents del Port

rp-recoder-agost05.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
05/08/05 a les 00:00h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Urbanisme

L’alcalde de Sant Cugat reclama al Ministeri de Foment que s’adoptin mesures per aïllar acústicament la ciutat, i en especial els barris de Can Magí i Coll Favà, davant el possible increment de trens de mercaderies que creuin el nostre municipi. Lluís Recoder considera que no es pot tirar endavant ‘de cap manera’ el projecte per adequar la línia de rodalies de Renfe entre Papiol i Mollet a l’ample de via internacional sense un projecte per minimitzar l’impacte ambiental que això representarà per a Sant Cugat

El Ministeri de Foment comença a treballar ja en el projecte per adequar la línia de rodalies de Renfe entre Papiol i Mollet a l’ample de via internacional per mitjà d’un tercer rail. El principal objectiu d’aquesta mesura és poder fer sortir trens de mercaderies des del Port de Barcelona i cap a Europa, un projecte que per a l’alcalde de Sant Cugat és molt positiu pel país ja que permetrà reduir el trànsit de camions a la carreteres catalanes. Tot i això, Recoder ha manifestat la seva preocupació per l’impacte que això tindrà sobre Sant Cugat, ja que suposarà un increment del nombre de combois de mercaderies que creuin el municipi. En aquest sentit, l’alcalde s’ha mostrat especialment preocupat per la postura del Ministeri de Foment, que considera que en no tractar-se d’una obra nova, no requereix per tant un estudi d’impacte ambiental. Davant d’això, l’alcalde recorda que els barris de Can Magí i Coll Favà ja suporten un trànsit important de trens de mercaderies i demana sensibilitat per part dels governs estatal i català.

En aquest sentit, l’alcalde apunta que la millor proposta pel barri de Can Magí seria cobrir part de la via amb un fals túnel, i demana al Ministeri que estudiïn alternatives pel barri de Coll Favà.

Lluís Recoder ha recordat també que l’Ajuntament ha manifestat, per escrit i en persona, aquesta preocupació als responsables del Ministeri de Foment, i que s’han presentat també diverses al·legacions als diferents projectes de traçat del TGV.