Recoder ha defensat la necessitat que els arxius de Salamanca retornin a Catalunya i siguin ubicats a la seu de l’ANC, situada a Mira-sol

-->
Enllaç copiat al clipboard
24/07/02 a les 00:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Cultura

L’alcalde de Sant Cugat ha defensat la necessitat que els papers de Salamanca retornin a Catalunya i passin a formar part del fons documental de l’Arxiu Nacional, ubicat a la nostra ciutat. Recoder s’ha mostrat pessimista sobre el futur dels documents, davant la reiterada negativa a tornar els arxius espoliats per les tropes franquistes.

Recoder ha lamentat que, des de fa anys, s’argumenti que els arxius s’han de quedar a la ciutat castellana per conservar la unitat d’arxiu. L’alcalde ha assegurat que no hi ha cap justificació per mantenir a Salamanca uns documents que es van confiscar durant la Guerra Civil, i que provenen de fonts ben diverses:

Recoder ha mostrat la seva desconfiança que l’actitud del govern central pugui canviar sobre aquest punt, perquè des de Salamanca la sensibilitat cap aquest tema és ben diferent a la nostra. Recoder ha posat com exemple la manifestació que es va fer l’any 95 a Salamanca contra el retorn dels documents:

Davant la negativa del Patronat de l’Arxiu de Salamanca, els partits catalans opten per la via judicial i la mobilització ciutadana com a vies alternatives per reclamar el retorn de l’arxiu.