Reinventar la venda de xurros: el cas de Vaya Churrada

La xurreria Vaya Churrada posa el focus en la marca i l'estètica del local com a reclam per atreure clients

-->
Enllaç copiat al clipboard
09/08/25 a les 06:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Societat

Quan pensem en un negoci de venda de xurros a tots ens ve al cap la típica parada que es munta per festa major. Els germans bessons Lucas i Víctor Velasco han apujat l’aposta: han reinventat la venda d’aquest producte amb el seu local, Vaya Churrada, un establiment situat al passeig de Francesc Macià que, des que va obrir, no ha parat de tenir èxit.

Una de les claus del negoci és la cura que els dos germans han posat en la marca i l’estètica del local. Expliquen que, des del principi, van adaptar-ho a la seva visió juvenil i moderna, i van cuidar cada detall perquè fos atractiu per als seus potencials clients.

Deixar-ho tot pels xurros 

Lucas i Víctor Velasco van obrir Vaya Churrada amb només 21 anys. Van demanar un préstec al banc amb l’aval dels seus pares i se’n van anar a Valladolid a fer un curs per aprendre a fer xurros.

Una ració de xurros del Vaya Churrada
Una ració de xurros del Vaya Churrada / Foto: Cugat Mèdia

A més d’aquest producte estrella, des de Vaya Churrada també expliquen que n’ofereixen d’altres als seus clients, com per exemple l’orxata i els fartons. D’aquesta manera, pretenen diversificar una mica més la seva oferta.

El local també ha guanyat fama gràcies al contingut que comparteixen a les seves xarxes socials. A TikTok ja compten amb més de 20.000 seguidors, i a Instagram, amb més de 3.000.

Escolta-ho

Lucas Velasco

Ens vam adonar que no hi havia cap marca ni cap negoci de xurros que s’hagués reinventat una mica. Vam veure que era una bona oportunitat, perquè si fem una xurreria adaptant-la a la nostra visió juvenil i moderna, i que també la gent té una imatge de les xurreries una mica bruta, doncs que sigui una cosa més moderna i més curada.