Risc de vent intens a Sant Cugat

190123-vent-fort-a-acn.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
23/01/19 a les 10:12h
 |  3 minuts de lectura
Secció: Societat

El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) ha alertat de l’arribada de ratxes de vent fortes que poden afectar el Vallès Occidental fins aquest dijous. Tot i que el risc a la comarca és moderat, es preveu que el vent, de component nord, bufi amb més intensitat a partir de mitja tarda d’aquest dimecres i fins la matinada i primera hora del matí de dijous. Protecció Civil demana precaució davant qualsevol situació de risc i mantenir-se informats de l’evolució meteorològica.

En cas de vent intens, Protecció Civil recomana:

A casa

– Tancar portes, finestres i tendals. Abaixar completament les persianes i, si són de cordó, subjectar-les adequadament. – Evitar deixar testos o d’altres objectes no estàtics a les façanes i terrasses i recollir la roba dels estenedors.

A l’exterior

– Vigilar amb tot allò que el vent pugui fer caure (arbres, enllumenat dels carrers i mobiliari urbà, entre d’altres). – No pujar a llocs alts i exposats al vent. – Evitar parcs, jardins i zones boscoses. Vigilar amb arbres que puguin caure i evitar totes les activitats amb foc.

Viatjant o conduint

– Consultar prediccions del temps i estat de les carreteres. Si es preveuen vents forts, evitar desplaçaments per carretera. – Alentir la marxa per mantenir la trajectòria del vehicle corregint les desviacions. Subjectar el volant amb fermesa. – Amb vehicles de grans dimensions o amb remolc, extremar les precaucions. El risc és superior.

Si es fa activitat de lleure.

– Anar amb compte en practicar esports a l’aire lliure.