Salva López (Esade): ‘El gintònic és un producte que s’ha fet més glamurós’

salva_lopez26.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
11/02/15 a les 06:00h
 |  3 minuts de lectura
Secció: Podcast

El professor de Màrqueting d’Esade Salva López analitza aquest dijous el cas del màrqueting dels gintònics, a les set del vespre, a la seu de l’escola de negocis a Sant Cugat. La xerrada tractarà com s’ha fet renéixer un producte que estava passat de moda i tancat en un nínxol de mercat reduït.

Escolta-ho

El cas del gintònic és un exemple de màrqueting que aborda tots els punts claus de la disciplina: experiència de consumidor, ritual, disseny de producte, màrqueting sensorial i personalització extrema. Acabada la xerrada, els participants podran gaudir d’un tast de gintònics. El professor d’Esade Salva López és conegut pel seu llibre ‘Rockvolución empresarial’. Cugat.cat l’ha entrevistat. Aquestes són algunes de les frases més destacades de l’entrevista:

S’ha fet un bon redisseny del producte i ara mateix hi ha 300 marques diferents de ginebra.

El gintònic és un producte que s’ha fet més glamurós.

Tot i ser un producte amb alcohol, ara es presenta com una beguda més fàcil de digerir, convertint-la en un ‘long drink’.

Aquest cas ens pot ajudar a desenterrar altres productes que encara no han desaparegut i que potser es mereixen altres oportunitats.

A vegades és més intel·ligent i fàcil agafar un producte que ja existeix i treballar en ell que crear un de nou.

El factor sort en màrqueting és clar que existeix però darrere d’una bona campanya hi ha sempre una bona estratègia publicitària.

Al gintònic encara li queda recorregut perquè s’està veient molta creativitat.

El producte ha evolucionat tan bé que ha aconseguit que una beguda de bar hagi arribat a les neveres de les cases.