La disputa legal entre l’Ajuntament de Sant Cugat i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) per la gestió i la competència dels autobusos urbans de la ciutat ha arribat a la seva fi. Les negociacions entre ambdues administracions han avançat satisfactòriament en el darrer any i, segons ha avançat l’alcalde, Josep Maria Vallès, estan “a punt” de signar un acord perquè l’AMB renovi la flota de vehicles i assumeixi el cost de 6,5 milions d’euros anuals que fins ara pagava Sant Cugat.
L’alcalde ha explicat en la trobada anual amb la premsa d’inici d’any que ” plantar cara a l’AMB
va servir per començar aquest diàleg i aquest diàleg crec que és beneficiós per a la ciutat perquè, insisteixo, ens estalviarem aquests 6,5 milions d’euros anuals i tindrem una flota nova d’autobusos”. Preguntat per si no batallaran pels 20 milions d’euros que reclamaven
pels anys que l’Ajuntament se n’havia fet càrrec del servei, Vallès ha respost que no. De fet, l’alcalde considera que si haguessin “tirat pel dret i anat a judici
tots sabem com van les coses i segurament ens podríem passar anys i Sant Cugat continuaria pagant cada any 6,5 milions d’euros i els autobusos cada cop serien més dolents”. És per això, que Vallès ha defensat l’acord treballat perquè “és el millor possible per a la ciutat”, ha afegit.
“Tenim ferro donant voltes per Sant Cugat”
Aquesta frase és la que Vallès ha utilitzat per explicar l’estat amb el qual es troba l’actual flota d’autobusos a la ciutat que considera “ha quedat antiga”. L’alcalde ha criticat que “moltes plataformes d’accessibilitat no surten, per exemple, i hi ha molts problemes”. A tall d’anècdota, de fet, ha explicat que ell aleatòriament va agafar un dia un autobús “i no vaig poder baixar, ni jo, ni les vuit persones que m’acompanyaven. No podíem baixar perquè les portes no s’obrien”.