La Federació Catalana de Rugby ha iniciat el Pla d’Alt Rendiment del Rugby Català amb Sant Cugat i l’Hospitalet com a centres d’aquest pla de tecnificació. L’àrea masculina serà coordinada per l’actual tècnic del Rugby Sant Cugat, el neozelandès Lewis Williams, que centrarà esforços en identificar joves talents per potenciar les habilitats tècniques.
Sant Cugat, per primera vegada
La Federació Catalana continua amb un dels projectes més importants a les darreres temporades per potenciar els jugadors i jugadores amb més talent al rugbi català. Cada dilluns, a la Guinardera per la categoria masculina, i l’Hospitalet per a la femenina seran els centres neuràlgics d’aquest pla. El director esportiu de la Federació Catalana, Marc Sentís, defineix el club santcugatenc com ‘el que millor treballa la formació a Catalunya.
Marc Sentís
Projecte masculí santcugatenc
Fins a 30 jugadors, d’entre 14 i 17 anys formen part d’un grup inicial de treball. El grup definitiu serà de 40 jugadors.
Arribar al professionalisme
L’objectiu d’aquest pla es millorar tècnicament els jugadors i jugadores centrant-se en el placatge, passades o l’1 contra 1. El director esportiu de la Federació Catalana, Marc Sentís, ressalta que aquesta iniciativa vol ajudar a incrementar el rendiment dels jugadors i jugadores.
Marc Sentís
Professionals des d’aquest pla
Des d’aquest la ja han sortit diferents jugadors professionals. Els exjugadors del Rugby Sant Cugat Pablo Ortiz, ara al Valladolid, o Otger Sirvent al Burgos. A nivell internacional destaca Samu Ezeala al Cler Mont de França o Jordi Jorba a l’USAP.

