El govern de Sant Cugat té la intenció de convertir en zona verda, prioritària per a residents, les places d’aparcament de l’interior de la Zona de Baixes Emissions (ZBE), principalment als barris de Sant Francesc-Monestir i de Coll Favà. Així ho ha assegurat aquest dilluns en el ple municipal el regidor de Mobilitat i Transport, José Gallardo, qui ha presentat el text del Reglament del servei d’estacionament regulat en via pública, que dona “cobertura legal” i pretén endreçar les cinc tipologies d’aparcament: l’àrea blava, la verda, la vermella, la comercial i la de càrrega i descàrrega. És un text que ha tardat dos anys en estar acabat, i no contempla, de moment, cap modificació en les tarifes. Ha estat aprovat inicialment per unanimitat de totes les forces polítiques.
Malgrat la unanimitat en el vot final, el portaveu de Cs, Aldo Ciprian, ha reclamat “alternatives” de transport per l’augment previst de la zona verda i, per tant, la reducció de les places d’aparcament gratuït per a no residents. Gallardo ha defensat l’aposta del govern en la lluita contra el canvi climàtic amb el seguit de mesures per limitar els cotxes al centre de la ciutat. El regidor responsable de l’àrea de Mobilitat ha reconegut que el servei d’autobusos “pot millorar”, però ha reivindicat la xarxa de carrils bici i les estacions de FGC que hi ha a la ciutat com a alternatives al vehicle privat. La intenció és que el reglament s’aprovi definitivament el primer semestre de l’any, després dels 30 dies del període d’al·legacions que començaran després de les festes nadalenques per donar més temps per presentar-les, a petició d’Aldo Ciprian i de la regidora de Junts Cristina Paraira.

