L’entorn de l’ermita de Sant Medir acull aquest dissabte una nova edició de l’aplec de Sant Medir, que enguany tindrà la Unió Ciclista Sant Cugat com
El membre de la Penya Regalèssia Gabriel Moreras ha explicat en una entrevista al ‘Sant Cugat a Fons’ que la jornada comptarà amb els actes tradicionals però també hi haurà una ‘sorpresa’ en forma d’actuació musical al Monestir.
Gabriel Moreras
Programa de l’aplec de Sant Medir
Plaça d’Octavià
8:20 h: Sortida a peu dels Gegants de Sant Cugat cap a l’ermita de Sant Medir 9:00 h: Arribada dels Banderers 9:15 h: Xocolatada popular 9:30 h: Cercavila dels banderers de Sant Medir. Recorregut: Plaça d’Octavià, carrers de Santiago Rusiñol, Santa Maria, Xerric i plaça de Barcelona.
Plaça de Barcelona
09:45 h: Recepció de l’alcaldessa, Mercè Conesa, als banderers 10:00 h: Sortida del seguici cap a l’ermita de Sant Medir
Ermita de Sant Medir
11:45 h: Ballada de Sardanes amb la Cobla Contemporània 12:30 h: Arribada dels Gegants 12:45 h: Toc de campanes, arribada dels banderers i lliurament de la bandera a l’alcaldessa 13:00 h: Ofici religiós 13:30 h: Parlaments 13:50 h: Actuació d’entitats de cultura popular: Caparrots, Escola de Música Tradicional, Geganters, Bastoners i Castellers 14:45 h: Batucada de Catalonia Fundació Creactiva 15:00 h: Sardanes amb la Cobla Contemporània 15:30 h: Ball popular amb Llimoneta
Monestir de Sant Cugat
18.00 h: Concert amb la Jove Camerata del Monestir de Sant Cugat
Els banderers
La UCSC va fundar-se el 1957 i és una de les entitats més antigues de la ciutat. El club va néixer després que un grup d’aficionats al ciclisme creessin la Peña Ciclista Quiero y no puedo, que tres anys després canviaria el nom per l’actual. L’entitat, amb 360 socis i que enguany optava a guanyar un Premi Sant Cugat, organitza activitats com la Transcollserola, tallers i xerrades i té una escola de bike trial. Ara, el gran projecte en el qual el club treballa és la creació d’un ‘bikepark’, que podria acollir un circuit de BTT, de ciclisme en carretera, de trial, de seguretat vial i de patins en línia. Les sis dècades de vida la UCSC estan recollides a l’exposició ’60 anys pedalant’, que es pot veure a la Casa de Cultura.

