Sant Cugat ja disposa d’una guia de restauració íntegrament local que vol incloure tota la oferta gastronòmica de la ciutat i donar visibilitat i facilitats a un dels sectors més afectats per la pandèmia. ‘Sant Cugat a casa’ és un aplicatiu web, adaptat tant per a mòbils com per a altres dispositius, a través del qual es poden fer comandes, per emportar o a domicili, reservar taula o, simplement, tenir la informació i el contacte directe amb el restaurant. Una iniciativa pionera que ha tirat endavant
Després d’un any de feina, un any especialment complicat per al sector, un dels més afectats per la pandèmia, ‘Sant Cugat a casa’ ja és una realitat. La presidenta de Sant Cugat Restauració i Oci Nocturn, Laura Garcia, ha agraït la feina a l’equip que l’ha desenvolupat, també santcugatenc, i ha fet una crida a la ciutadania per a què demani a través d’aquesta web i no per altres aplicacions que es queden amb comissions de cada comanda. Garcia ha explicat que això “no és un negoci” i que és, simplement, una iniciativa per donar suport al sector i per facilitar-ne l’accés a la població. La proposta reactiva la campanya ‘Gràcies’ de l’Ajuntament per revitalitzar el comerç local
i, en concret, la restauració i l’oci nocturn. L’alcaldessa, Mireia Ingla, ha destacat durant la presentació la gran oferta gastronòmica de la ciutat i que engloba aquest ‘marketplace’, una iniciativa que neix de “la necessitat de reinventar-se”. En aquest mateix sentit s’ha expressat la tinenta d’alcaldia de Promoció Econòmica i Comerç, Elena Vila, que ha posat en valor el sector que “ha aguantat la pandèmia” i, “no només això, sinó que n’ha sortit més fort”. De moment hi ha una setantena de restaurants a la guia dels aproximadament 300 que hi ha a la ciutat.