El ple municipal insta el govern espanyol a aplicar la proposta no de llei aprovada pel Congrés sobre la rebaixa del 21 al 10% en l’IVA en el serveis veterinaris relacionats amb els animals domèstics.
El text recorda que al 2012 el govern espanyol del PP va apujar l’IVA dels serveis veterinaris del 8% al 21%, fet que va comportar que ‘més de 750 clíniques veterinàries tanquessin’ i s’obrís la porta a ‘l’intrusisme laboral i a l’augment a l’economia submergida’. El regidor d’ERC-MES, Ferran Villaseñor, ha lamentat que aquesta pujada d’impostos tanqués la porta de la consulta veterinària a moltes famílies.
Ferran Villaseñor
El portaveu del PP, Álvaro Benejam, ha defensat que la decisió del govern espanyol va arribar com a conseqüència de la crisi econòmica.
Álvaro Benejam
La moció subratlla que la proposta de rebaixa de l’IVA va ser aprovada a la cambra baixa espanyola amb els vots favorables de tots els grups excepte el PP, que hi va votar en contra, i C’s, que es va abstenir.

