20.695 infants i joves començaran el curs a Sant Cugat dimecres que ve, una xifra gairebé idèntica a la de l’any passat quan es van matricular 20.741 alumnes. La majoria d’aquests estudiants, el 44%, cursarà els estudis a centres públics, un 34% ho farà a les concertades i el 21% estudiarà en centres privats. Unes xifres que poden variar lleugerament amb l’inici de les classes.
Per inaugurar el curs, la comunitat docent s’ha reunit avui a l’escola municipal de música Victòria dels Àngels on l’alcaldessa, Carmela Fortuny, ha situat l’Educació com una de les prioritats de les polítiques que es desenvolupen a la ciutat.
Carmela Fortuny
La cita també ha servit per escoltar la doctora Rosa Casafont, que ha ofert la conferència ‘Educar-nos per Educar: explorem junts la neurociència aplicada’.
Rosa Casafon
Una de les novetats més destacades és la posada en marxa del nou edifici de l’institut Leonardo da Vinci, que arrencarà el dos dies més tard que la resta de centres, el 14 de setembre. La ciutat també donarà la benvinguda a un nou centre educatiu, el Liceu Politècnic, que ofereix educació secundària i batxillerat. Una altre canvi d’enguany és que Esart, que oferia estudis secundaris, enguany ja no obrirà portes a Sant Cugat. Com és habitual, durant aquest estiu l’Ajuntament ha invertit gairebé 600.000 euros
en diverses actuacions de millora a una desena d’escoles i equipaments públics. Enguany, Sant Cugat també celebra el 40è aniversari de la posada en marxa del servei d’escoles bressol municipals. 40 anys d’història que han portat la ciutat a tenir set escoles bressol i oferir a dia d’avui 409 places als infants del municipi.

