Sant Cugat i l’AMB signen el conveni pel traspàs del bus urbà

El conveni estableix un termini de dos anys per licitar el servei i una pròrroga de fins a dos anys més si passat el termini no s'ha produït la implementació

El vicepresident executiu de l’AMB, Antonio Balmón; el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Carlos Cordón; i l’alcalde de Sant Cugat, Josep Maria Vallès
-->
Enllaç copiat al clipboard

Redacció

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més
23/09/25 a les 13:44h
 |  1 minut de lectura
Secció: Societat

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha signat i formalitzat aquest dimarts el conveni de col·laboració amb l’Ajuntament de Sant Cugat per a la prestació del servei de bus urbà del municipi. Així, l’AMB assumirà la titularitat i la gestió del servei i l’integrarà dins del servei de Bus Metropolità, com ja ha fet amb sis municipis més de la segona corona metropolitana.

El conveni estableix un termini de dos anys per licitar el servei a partir de la signatura del conveni. També preveu la possibilitat d’una pròrroga de fins a dos anys més si transcorregut el termini inicial no s’ha produït l’adjudicació i implantació del nou servei. L’AMB també ha acordat abonar a l’Ajuntament 4,65 milions d’euros l’any en concepte de la prestació del servei de bus urbà amb efectes retroactius des de l’1 de gener del 2024. Aquesta aportació es mantindrà fins a l’inici del nou servei. La resta de costos no coberts per aquesta aportació anual, com la renovació de la flota, l’increment del dèficit, el lloguer de vehicles i la revisió de preus, els assumirà l’Ajuntament.

Per altra banda, i com ja es va anunciar el juliol, l’acord inclou la compra de 27 nous vehicles. Un cop entri en marxa el nou servei, previst d’aquí a dos anys, serà l’AMB qui assumirà tant el cost d’aquests vehicles com la gestió del servei.

Per al seguiment, vigilància i control d’execució del conveni s’ha creat una comissió de seguiment, integrada per dos representant de cadascuna de les parts. Entre altres funcions, aquesta comissió serà l’encarregada de definir i consensuar les característiques bàsiques del nou servei i les condicions tècniques (itineraris, horaris, freqüències, material mòbil i equipaments) i econòmiques per incorporar a la proposta de plecs per a la nova licitació.