Les tendències i les claus per emprendre en el món digital han centrat
Els ponents, coincideixen a aconsellar els emprenedors i empreses que estiguin oberts als canvis i a l’aportació dels més joves per arribar a tots els públics. En la primera de les dues conferències centrals, la psicòloga social i editora de la publicació ‘El Caparazón’, Dolors Reig
ha revisat les noves tendències socials per promocionar i arribar als clients. Reig ha explicat que els joves actuals, l’anomenada ‘Generació Z’, ha canviat de referents i les claus per ‘estar actualitzat’ passen per adaptar-se als seus llenguatges. Més tard, el consultor estratègic de màrqueting i comerç electrònic Juan Carlos Expósito ha repassat casos d’èxit i de fracàs en la transformació digital d’empreses. Expósito ha explicat que les actuals eines tecnològiques permeten, també a les petites empreses, arribar al client de manera global i de diverses formes. De fet, algunes de les claus són la personalització dels productes i ‘estar oberts als canvis’, tal com també ha explicat una de les participants al panell empresarial, la codirectora de Font Packaging Group
i responsable de comerç electrònic de Kartox, Martina Font. I tot això amb el suport de les administracions. Tant des de la Diputació de Barcelona com des de la Cambra de Terrassa com l’Ajuntament de Sant Cugat han destacat durant la benvinguda el ‘treball en xarxa’ per ajudar els emprenedors i les petites empreses a arrencar i a tirar endavant. L’alcaldessa, Carmela Fortuny, ha assegurat que Sant Cugat és ‘referent’ pel que fa a l’emprenedoria ‘orientant els serveis’ que ofereix la ciutat a ajudar els emprenedors.
Programa Empenta VIII
Una de les ajudes a les quals dona suport l’Ajuntament és el programa Empenta
d’acceleració d”start ups’, que arriba a la vuitena edició. Totes les noves empreses que vulguin es poden inscriure fins al 21 de desembre al programa. Les seleccionades tindran un acompanyament gratuït durant un any a EsadeCreapolis, tal com explica la directora de la iniciativa, Clara Ortiz. La jornada forma part del BeBusiness, una plataforma de l’Ajuntament per promocionar i fomentar l’emprenedoria.

