Sant Cugat podria disposar d’una unitat mòbil o Vehicle Integral de Documentació (VIDOC) per expedir i renovar el Document Nacional d’Identitat (DNI) mentre segueixi encallada la negociació per recuperar una comissaria de la Policia Nacional al municipi. Aquest tipus d’unitats, gestionades per la Policia Nacional, es desplacen periòdicament a localitats que no disposen de comissàries pròpies, tot i que habitualment es tracta de municipis de menys de 1.000 habitants. Segons ha pogut saber Cugat Mèdia, representants de la Prefectura Superior de la Policia de Catalunya han visitat, aquest dilluns, la Casa de Cultura, per estudiar la possibilitat d’ubicar allà el VIDOC.
La Unitat de Documentació de la Policia Nacional de Sant Cugat va tancar el passat 30 d’agost. Des de llavors, la ciutadania ha de desplaçar-se a altres municipis per tramitar l’expedició del DNI o el passaport, entre d’altres documents. Al ple municipal de setembre, l’Ajuntament va adquirir el compromís
de treballar conjuntament amb el Ministeri de l’Interior per restablir el servei. L’última vegada que des del consistori s’havia parlat del tema va ser al març, quan l’alcalde, Josep Maria Vallès, i el tinent d’alcaldia de Relacions Institucionals, Jordi Puigneró, es van reunir amb el delegat del Govern espanyol a Catalunya, Carles Prieto, per recuperar la Unitat de Documentació de la Policia Nacional a Sant Cugat, encarregada de tramitar els passaports i DNIs. Segons fonts municipals la trobada va ser “positiva” i va quedar palesa “la voluntat d’ambdues administracions” perquè Sant Cugat torni a tenir aquest servei.