Sant Cugat reclama accions per acabar amb els accidents a la Rabassada

És la carretera més perillosa de Catalunya

190118-rabassada-wikipedia-deosringas.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
18/01/19 a les 13:08h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Política

El consistori vol que el tram de la carretera de la Rabassada, entre Sant Cugat i Barcelona i amb titularitat de la Generalitat, deixi de ser el més perillós del país i demana ‘accions correctores’. És una de les al·legacions que l’Ajuntament presenta a la modificació del planejament urbanístic del Parc Natural de Collserola que tramita l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i amb les quals demanda una anàlisi de la problemàtica, donada ‘la convivència important de ciclistes i vehicles, sobretot, en caps de setmana i festius’. Entre les peticions: limitar el control d’accés als vehicles en dies i horaris amb més afluència.

Això resen les esmenes en mobilitat presentades i on el tinent d’alcalde de Territori, Joan Puigdomènech, ha posat l’accent: ‘La connexió des de les Planes i Can Cortés amb la Rabassada és d’una gran perillositat’. També ha parlat de ‘la mala senyalització’ en el ferm de la via (BP-1417) que ‘permet avançar en revolts tancats’. La previsió és que l’AMB aprovi la definitivament aquest canvi puntual del Pla General Metropolità (PGM) a l’àmbit de Collserola abans de l’estiu. Les esmenes santcugatenques, que passel pel ple d’aquest dilluns, també incideixen en tres àmbits més:

Planejament En el punt de mira la continuïtat dels nuclis de Mas Fortuny i Sol i Aire i com preservar-los, amb la tutela de l’Ajuntament. Un pla d’actuació a la zona, amb el compromís que els nuclis no s’ampliaran, ha de garantir-hi amb el nou PGM la legalització i la dotació de més serveis.

Pedrera Berta En la línia de l’última moció aprovada, l’Ajuntament introdueix propostes perquè la pedrera ubicada entre Sant Cugat i el Papiol pugui obrir-se a la ciutadania com un circuit visitable i protegir així els seus valors.

Patrimoni L’objectiu és ‘reforçar del patrimoni construït de Collserola com el Casino i les masies i cases rurals, mirant de possibilitar per aquestes últimes ‘un mínim aprofitament econòmic que permeti la seva conservació’.