L’Ajuntament ha reiterat la seva oposició al Vial de Cornisa i al Túnel Central, dos projectes viaris contemplats al PGM de 1976 que travessarien la serra de Collserola i afectarien la zona protegida de Torre Negra. Tots els grups del consistori han donat suport a aquesta posició, que es presentarà en forma d’al·legacions al Pla Director d’Infraestructures Viàries del Vallès Occidental.
L’Ajuntament vol que el Consell Comarcal del Vallès Occidental incopori aquestes propostes al Pla Director d’Infraestructures, que es va aprovar inicialment fa tres mesos. Des del consistori, s’ha tornat a demanar la supressió del Vial de Cornisa, que segons el Pla General Metropolità vigent, que data de 1976, hauria d’unir el Baix Llobregat amb el Vallès Occidental a través de la serra de Collserola. Aquest projecte, segons explica l’alcalde, Lluís Recoder, malmetria zones sensibles de la nostra ciutat, com Torre Negra.
Segons el tinent d’alcalde de Medi Ambient, Eduard Pomar, ni el Vial de Cornisa ni el Túnel Central, que travessaria la Vall de Gausac, estan justificats des del punt de vista viari i, en canvi, provocarien un impacte ecològic greu.
El consistori també s’ha posicionat en contra del Vial d’Enllaç, també conegut com ‘Ronda Oest’, que afectaria en un 90% a una zona de rieres i torrents en territori de Valldoreix. La presidenta de l’EMD, Montse Turu, ha donat suport a aquesta postura. Pel que fa al transport ferroviari, l’equip de govern ha reiterat la necessitat d’un intercanviador en el punt d’encreuament de la línia Papiol-Mollet de Renfe amb la línia Sabadell-Barcelona dels Ferrocarrils de la Generalitat. A més, el consistori ha demanat, de nou, que se soterri el traçat del TGV al seu pas per la zona residencial del barri de Roquetes. D’altra banda, l’Ajuntament al·legarà un problema de traçat en la proposta de perllongar la línia de FGC entre Tibidabo i Sant Cugat-Centre Direccional, tenint en compte que podria afectar la zona de Torre Negra.

